probeer es op te starten zonder X, en dan X opnieuw instellen met xf86config of zo
Ik poogde SuSE 7.1 te installeren op mijn systeem (Abit VP6) met een Asus 6600, dit lukt niet. Ik krijg na de eerste reboot en X-windows start geen signaal meer op mijn monitor (Iiyama). Iemand enig idee wat ik hier fout doe?
En hoe ik deze uitdaging met tackelen?
Door de setup te beeindigen, dan kom je in een niet grafisch (niet X gebaseerd) menu. Ik geloof dat je vanuit hier kunt installeren zonder X. In de vorige versies kon je yast1 (de oude) ook booten vanaf cd 2. Misschien is dat nog zo.
Suc6
Suc6
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Verwijderd
Door bij het starten van het systeem op de LILO prompt (als je grafische bootmanager krijgt ff op escape drukken) ''linux 3'' op te geven, het systeem start dan op in runlevel 3, en dan krijg je een textmode aanmeld prompt.Op donderdag 03 mei 2001 11:01 schreef UTMachine het volgende:
Misschien een newbie vraagmaar hoe start ik SuSE op zonder X-windows maar dat deze wel is geinstalleerd?
Ter info, de runlevels:
0: system halt
1: single user
2: multi user, no network
3: multi user, network
4: n/a
5: multi user, network, xdm
6: reboot
Thanx, ik ga het vanavond direct proberen. Ik wil SuSE er toch een keertje op hebben, heb dat ding niet voor nix gekocht
Arghhhhh
De optie tijdens booten werkt niet. Iemand nog een goed idee?
Ik heb weer wat nieuws ontdekt, als ik een pci kaartje gebruikt, dan krijg ik wel het x11 scherm en kan beter met installeren. Maar als ik mijn agp kaartje gebruikt, dan blijft het zwart. Denk dat het aan interrupt 16 ligt, waaraan de agp wordt gekoppeld...
Als je dan dat zwarte scherm hebt moet je even op ''alt-F1'' drukken en inloggen als root. Daarna met xf86config (dacht ik) even Xfree opnieuw configgen.
Pagina: 1