[BC3] Linux en EzBios

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ok thx voor de info
sorry dat ik geen leestekens enzo heb gebruikt was gisternacht nogal moe toen ik dit scheef :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik heb een servertje en een 10gig hd maar de bios ging maar tot 520 mb dus ging ik naar de site van maxtor en vond daar zo''n proggie voor maxtor hardisks en daar mee kon je partitioneren enzo en er zat ook ezbios in zodat je dan de voledige space kon gebruiken van je hd als je bios dat niet ondersteunde en nu dach ik laat ik us linux probere aangezien ik daar zoveel goeie verhalen over had gehoort dus ik down een distributie (redhat aangezien ik hier het meest over gehoort had) en lees de readme en ga aan de gang maar zo snel als ie klaar is met de bootdisk install zegt ie dat ik nu kan rebooten maar als ik dan reboot gebeurt erdus helemaal niks ik heb nog een aantal andere distributies geproobeert maar allemaal hetzelfde :( ik denk dat het door dat ezbios komt wet iemand een oplossing?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 01:47 schreef Electrocutioner het volgende:
ik heb een servertje en een 10gig hd maar de bios ging maar tot 520 mb dus ging ik naar de site van maxtor en vond daar zo''n proggie voor maxtor hardisks en daar mee kon je partitioneren enzo en er zat ook ezbios in zodat je dan de voledige space kon gebruiken van je hd als je bios dat niet ondersteunde en nu dach ik laat ik us linux probere aangezien ik daar zoveel goeie verhalen over had gehoort dus ik down een distributie (redhat aangezien ik hier het meest over gehoort had) en lees de readme en ga aan de gang maar zo snel als ie klaar is met de bootdisk install zegt ie dat ik nu kan rebooten maar als ik dan reboot gebeurt erdus helemaal niks ik heb nog een aantal andere distributies geproobeert maar allemaal hetzelfde :( ik denk dat het door dat ezbios komt wet iemand een oplossing?
Ik denk dat de oplossing voor jouw probleem ligt in het feit dat je geen leestekens en hoofdletters gebruikt en dat het zo dus wel heel erg lastig lezen wordt voor mensen als alle zinnen aan elkaar geplakt zijn verder weet ik dat voor linux geen progje nodig is voor je harde schijf als je bios de grootte van je harde schijf niet ondersteund aangezien linux zich daar niks van aan trekt heb je verder wel een bootloader geinstalleerd en die ook daadwerkelijk in de master boot record geplaatst >:)

• BC3 Victim
Geniaal antwoord Nelske.

Heb wel eens gehoord dat Linux geen problemen hiermee zou moeten hebben. Je moest de schijf op LBA zetten in het bios en het ezBios gebeuren verwijderen. Als je een dualboot met dos wilt houden dan gaat dit niet lukken denk ik. Ik weet dit niet zeker maar wellicht dat iemand dit kan verifieeren.
-of-
Je kan kijken of er een bios update is voor je moederbord. Zal wel niet maar je weet nooit.
-of-
Hang een extra ide controller in je systeem, eentje die wel dat soort hd''s aankan.

Verwijderd

:)LOL

Je blijft maar stug volhouden om geen leestekens te gebruiken, dat is tenminste wel consistent.

Maar je kan Ezbios in ieder geval gewoon i.c.m. linux gebruiken in een dualboot situatie. Ik heb hier namelijk ook een computertje staan waar Win98 en Debian op staat.

Linux trekt zich ook niks van dat EZbios aan bij mijn weten.

[edit: Excuses voor de enters in mijn post. Dit is een bug in Opera5.0B7]

• BC3 Victim
Ok Thx.
Zal het nogeens gaan proberen dan.
:)

Verwijderd

ik heb momenteel een P90 staan waarbij het bios helemaal vernaggeld is harde schijf detecteren lukt niet harde schijf er uberhaupt aanzetten lukt wel maar booten ervan lukt niet zelfs booten van floppy met een microsoft os erop lukt niet zodra er een harde schijf aan hangt windows erop zetten is dus zelfs compleet onmogelijk terwijl ik echt wel weet hoe je met die troep moet omgaan maar het enige dat dus wel lukt is booten van een linux floppy en dan de harde schijf uit zetten in bios en dan linux gewoon normaal installeren en lilo in de mbr van de harde schijf zetten vervolgens rebooten en gewoon de harde schijf uit laten staan in bios en dan boot ie wel gewoon vanaf de harde schijf heel erg vaag de pc lijkt een eigen wil te hebben want alleen linux accepteert hij als os windows lukt dus gewoon absoluut niet en dat heeft misschien ook wel wat met de grootte van de hd te maken deze is namelijk elf en een half gigabyte maar met een driehonderdenveertig megabyte hardeschijf lukt het ook niet dus is de pc gewoon linux only georienteerd maar dat geeft niet want dat moet er ook gewoon op groetjes flip zemanova leestekens zijn overbodig leest veel makkelijker zonder dacht ik zo nietwaar?

Verwijderd

er kan trouwens wel verschil zitten in distro''s wat dat betreft mandrake acht punt nul heb ik er op willen zetten maar deze deed ook lastig ik denk dat deze het bios harder nodig heeft dan debian want debian werkt dus wel prima

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb een 20 gig Maxtor met RedHat en Win95 (gebruik ik eigenlijk niet eens).
Mijn computer''s bios snapt niets van die harddisk (oude P150), maar met EZ-Bios werkt het prima... linux detecteerd het ook: (uit dmesg gehaald)

Partition check:
hda: [EZD] [remap 0->1] [2491/255/63] hda1 hda2 hda3 < hda5 hda6 >

Please do not contact me telepathically.

• BC3 Victim
Maar welke linux zal ik het beste kunne gebruiken voor dit servertje.
het is een 486dx2 66 mhz het moet natturlijk niet te krachtig zijn aangezien er alleen een webservertje op hoefd te draaien en ftp xs.

• BC3 Victim
slackware natuurlijk!!!!!:9

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op donderdag 03 mei 2001 18:54 schreef Electrocutioner het volgende:
het is een 486dx2 66 mhz het moet natturlijk niet te krachtig zijn aangezien er alleen een webservertje op hoefd te draaien en ftp xs.
Hmm ik heb een 486dx2 66, 24 Mb geheugen en twee SCSI harddisks al bijna een jaar servertje draaien (24/7 dus). Eerst had ik er RedHat 6.0 op, later geupgrade naar 6.2... het loopt prima :)
Met RedHat 6.2 moet je wel oppassen... de Wu-ftpd die daar standaard bij zit heeft een remote root exploit! 2 Dagen nadat ik geupgrade was naar 6.2 had een of andere eikel mijn server gehacked... (hoe vaak werd je ookalweer per dag gepoortscanned als je chello had? ;) )
Dus... als je 6.2 neemt... even upgraden... Bind was ook nog iets mee, maar dat staat allemaal op de site van redhat.

Succes, en veel plezier! :)

Please do not contact me telepathically.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 03 mei 2001 18:54 schreef Electrocutioner het volgende:
Lees de FAQ :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BC3 Victim
haha zat er op te wachten "lees de faq"
ik heb de faq al gelezen ziet er goed uit Jotti maar bij de faq staan niet de ervaringen van de users ik wou eens weten wat de mensen hier het best vonden draaien. zodat ik dat ook op die bak kan gaan proberen als er niet nog meer problemen optreden. :)

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 16:16 schreef Zemanova het volgende:

ik heb momenteel een P90 staan waarbij het bios helemaal vernaggeld is harde schijf detecteren lukt niet harde schijf er uberhaupt aanzetten lukt wel maar booten ervan lukt niet zelfs booten van floppy met een microsoft os erop lukt niet zodra er een harde schijf aan hangt windows erop zetten is dus zelfs compleet onmogelijk terwijl ik echt wel weet hoe je met die troep moet omgaan maar het enige dat dus wel lukt is booten van een linux floppy en dan de harde schijf uit zetten in bios en dan linux gewoon normaal installeren en lilo in de mbr van de harde schijf zetten vervolgens rebooten en gewoon de harde schijf uit laten staan in bios en dan boot ie wel gewoon vanaf de harde schijf heel erg vaag de pc lijkt een eigen wil te hebben want alleen linux accepteert hij als os windows lukt dus gewoon absoluut niet en dat heeft misschien ook wel wat met de grootte van de hd te maken deze is namelijk elf en een half gigabyte maar met een driehonderdenveertig megabyte hardeschijf lukt het ook niet dus is de pc gewoon linux only georienteerd maar dat geeft niet want dat moet er ook gewoon op groetjes flip zemanova leestekens zijn overbodig leest veel makkelijker zonder dacht ik zo nietwaar?
Weer zo''n woorden diaree... :(

Trouwens als je zoekt in Google naar Linux en ezBios krijg je een heleboel ellende te zien.

Vooral i.c.m met dualboots.

/edit
Ik zie nu pas jouw opmerking op de laatste regel.
LOL :)

Pagina: 1