Toon posts:

[BC3] FreeBSD 4.3 + Mxstream Extra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben aardig newbie in *nix environments, maar ik wil toch beginnen een webservertje te draaien en zodoende e.e.a. te leren.

Nu wil ik FreeBSD het inet op helpen, via mijn Mxstream verbinding. Ik heb Mxstream Extra dus vier IP adressen.

ADSL4Linux leek me heel aardig, alleen werkt het dus niet op FreeBSD. Alhoewel ik wel de Linux portability packages geïnstalleerd heb. FreeBSD heeft wel MDP-netgraph, waar volgens mij best veel mogelijk mee is.

Het LAN gebeuren heb ik al goed ingesteld: IP = 10.0.0.103, Subnet 255.255.255.0, Gateway 10.0.0.138.

Wat er moet gebeuren n.m.i.:

MDP-netgraph moet een VPN PPTP verbinding starten naar "10.0.0.138 pc3" met PAP authenticatie. Opzich lijkt me did niet heel moeilijk, volgens mij is het probleem dat "10.0.0.138" hardcoded zit in MDP en ik de " pc3" er dus niet zomaar kan aanplakken. Nouja, vast wel mensen die FreeBSD gebruiken en ook Mxstream hebben. Iemand suggesties?

N.B. Kom *please* niet met gebrul als SEARCH, ik heb wel degelijk goed gezocht, ook elders, helaas zonder resultaat. Voor de duidelijkheid: ik stel een vraag over de NIEUWE inlogprocedure, die sinds 10 april dit jaar werkzaam is.

[edit: forgot to tell about VPN :) ]

Verwijderd

ik heb dit pasgeleden bij 4.2 geinstalleerd (mpd), en dat ging zonder problemen. er is zeker weten een config file waar je dat ip adres in kunt stellen... ik kan alleen niet bij die machine komen op dit moment ,dus nakijken kna ik het ook niet :(

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ja ik zal wel ff kijken of ik het voor je heb. Ik had geloof ik nog wat leuke bestanden om mpd te installeren.

Ik mail wel ff wat

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

er staat een bestand genaamd mpd.conf als het goed is in je mpd dir. zo niet, moet je die aanmaken. ik heb een complete set, als je die wil hebben moet je maar ff mailen...

PAz

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Die heb ik al gemaild :)

Maar ik heb Basic ADSL (1 IP dus) en ik denk dat je voor de andere 3 IPz wat extra regeltjes moet toevoegen aan mpd.links. Je moet maar een beetje aanklooien. Ik heb helaas geen praktijk ervaring met meerdere IPz.

Het enige wat ik kan bedenken is, dat het heel lastig wordt om een router/Firewall te maken, omdat je door dat %#"&"%$"&$$% VPN 4x een connectie moet maken. Als iemand daar een oplossing voor heeft ben ik daar ook benieuwd naar (ookal heb ik geen 4 IPz: puur uit interesse ;))

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen, ik ga het even proberen :)
Pagina: 1