Toon posts:

[BC3] Linux TV out (NVIDIA)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn een paar topics over tv out aan de praat krijgen onder linux, maar daar is weinig op gereageerd.
Nu zag ik dat de nieuwe NVIDIA drivers voor Linux dual head ondersteunen en dat dat onder Xfree 4.x.x redelijk schijnt te werken.

Nu heb ik een GF2 MX met TV out. Ik heb al een beetje zitten kloten met de XF86Config om die tvout aan de praat te krijgen via de dual head functionaliteit. als ik X opstart zie ik wel dat mijn tv reageert op het signaal maar er komt verder geen beeld (tv knippert even, en that''s it).

Iemand dit al aan de praat kunnen krijgen (tv out dus)? Welke modelines heb je daarvoor gebruikt?

Deze topic is niet bedoeld om alles voorgekauwd te krijgen maar om een discussie op te starten over deze (nieuwe?) ontwikkeling onder linux. Iets wat wat mij betreft het enige is wat nog ontbreekt onder linux, films kijken op mijn tv.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op woensdag 02 mei 2001 16:23 schreef The Daan het volgende:
Er zijn een paar topics over tv out aan de praat krijgen onder linux, maar daar is weinig op gereageerd.
Nu zag ik dat de nieuwe NVIDIA drivers voor Linux dual head ondersteunen en dat dat onder Xfree 4.x.x redelijk schijnt te werken.

Nu heb ik een GF2 MX met TV out. Ik heb al een beetje zitten kloten met de XF86Config om die tvout aan de praat te krijgen via de dual head functionaliteit. als ik X opstart zie ik wel dat mijn tv reageert op het signaal maar er komt verder geen beeld (tv knippert even, en that''s it).

Iemand dit al aan de praat kunnen krijgen (tv out dus)? Welke modelines heb je daarvoor gebruikt?

Deze topic is niet bedoeld om alles voorgekauwd te krijgen maar om een discussie op te starten over deze (nieuwe?) ontwikkeling onder linux. Iets wat wat mij betreft het enige is wat nog ontbreekt onder linux, films kijken op mijn tv.
voor mij ook de hoofdreden waarom ik nog steeds windows draai. Als ik m`n tv-out werkend kan krijgen knal ik linux er weer op :)

Verwijderd

Tvout onder linux met je nvidia kaartje, kan niet. Dat is ook de enige reden dat ik windoos nog op me pc heb staan. Heb gehoord dat ze tvout support in de volgende release van de nvidia drivers stoppen. Dus nou maar wachte wachte wachte.

Verwijderd

Topicstarter
Dat het in die nieuwste drivers geen explicite tv out support is weet ik wel, maar kan je met de goeie aanpassingen van je modelines niet toch op een goeie manier je tv out aansturen vraag ik me af.
Ik bedoel, is je tv niet gewoon als een 2e monitor maar dan met andere refresh rates en resoluties etc.?

Verwijderd

Topicstarter
YESSSS....er staan op de FTP van NVIDIA nieuwe drivers voor linux, en ik kan nu lekker filmpjes fullscreen op mijn TV kijken onder linux.
>:)

Eigenlijk kan windows nu definitief de prullenbak in. :+

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
adres, adres, adres.......

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1