Toon posts:

[BC3] Problemen met modules laden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende problemen:

modprobe: modprobe: can''t locate module eth0

Ik heb dus aangegeven dat mijn netwerkkaarten (3-com 905) als module moet worden geladen.

Alleen heb je voor deze kernel (2.4.4) soms nieuwe insmod of modprobe nodig? (Had hiervoor 2.2.16)

Ook krijg ik helemaal onderaan het volgende te zien:

iptables: Table does not exist (do you need to insmod?)

Maar iptables heb ik niet als module ingesteld. En ik heb iptables gewoon gecompiled en geinstalleerd.

Hoe kan ik deze problemen oplossen?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

eth0 is geen module, maar een device. Probeer modprobe ne2 of ne ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij het draaien van depmod -a

depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.4/kernel/drivers/net/3c90x.o

Volgens mij gebruikt die ook insmod en het is toch beter om modprobe te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al wel de nieuwe modutils geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee??

Verwijderd

modprobe laadt ook eventuele andere modules die de module nodig heeft. insmod laadt alleen de module en kijkt niet naar dependencies.

unresolved symbols wil gewoon simpel zeggen dat je die module kan rm-en, want daar kan niemand meer wat mee. Die is verkeerd gecompiled.

als iptables zegt dat je kernel het niet support dan support hij het niet. kijk eerst even goed wat voor een troep je allemaal nodig hebt.

En de laatste oplossing is: Blijf met je poten van 2.4.x af! Hij is blijkbaar niet aan jou besteed!

Verwijderd

Euhm tokkie:

Toen je je kernel gecompileerd hebt, heb je hem toch wel van te voren geconfigureerd he?

In eerste instantie hed je netfilter niet meegebakken. Vervolgens heb je hem gebakken voor een PentiumIII terwijl je een Pentium hebt. De kans lijk me groot dat je support voor je 3com-kaartje ook niet in de kernel of als module gebakken hebt! (staat standaard uit namelijk in een verse kernel)

Ik zou zeggen neem alle configuratie-stappen bij "make (menu/x)config" eens rustig door en als je niet weet waarvoor een stap dient, druk dan op de help-button.
Pagina: 1