[BC3] portmap daemon problemen

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
Sinds enkele dagen dus weer debian gereinstalled door een mislukte progeny poging. Loop ik gelijk weer tegen een probleem aan wat ik eerder had, maar nooit echt opgelost. En tja, zo''n schone install wil ik toch goed werkend hebben.

Ik heb de indruk dat na installatie van samba of een zelfgecompileerde openssh versie dat het fout is gegaan.

--------------------------------------------
Het probleem is dat de portmap daemon bij het opstarten een probleem geeft. Het zegt namelijk het volgende:
Starting portmap daemon: portmapmodprobe: modprobe: Can''t locate module net-pf-10
--------------------------------------------

Het lijkt erop dat alles het doet, maarja, toch ben ik bang dat ik er op de een of andere manier last van heb. Misschien met samba met de nbfw patch die erboven op zit. Maar zeker weten doe ik het dus niet.

Iemand die me kan vertellen wat er nu ontbreekt en/of ik het kan oplossen?? en hoe dan uiteraard :)

3kwp pvoutput

Verwijderd

> "modprobe: can''t locate module net-pf-10" on the /var/log/messages

This is the IPv6 module...

schijnbaar...
is denk ik geen echt probleem. maar kijk eens of je hem ergens uit kunt zetten

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Is IPv6 module
Kun je uitzetten in /etc/modules.conf

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• morpheus
dat was het inderdaad

bedankt voor de hulp

wel gek dat ik eerst die melding niet had, en opeens wel. Wil ik dit dus wel houden, dan zal ik dus wat aan de kernel moeten toevoegen??

3kwp pvoutput

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 12:55 schreef morpheus het volgende:
dat was het inderdaad

bedankt voor de hulp

wel gek dat ik eerst die melding niet had, en opeens wel. Wil ik dit dus wel houden, dan zal ik dus wat aan de kernel moeten toevoegen??
ehhmm, IPv6 ondersteuning?

• morpheus
tja, het duurt nog wel even (2jaar ofzo) maar het zal toch wel de vervanging worden van ipv4 uiteindelijk

3kwp pvoutput

Pagina: 1