[BC3] Linux op SGI Oxygen

Pagina: 1
Acties:

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Iemand ervaring? Heb hier zo''n systeem en wil er wel Linux opzetten. Moet dus een distro zijn voor een MIPS processor (R5000).

Specs Casemod

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geen ervaring ,maar er zijn zat distributies die er een port voor hebben. bijv.: http://www.debian.org/ports/mips/

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Yes, I know. Maar niet echt gebruikersvriendelijk om het zo maar te zeggen. Dus ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.

Specs Casemod

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik ben hier ook zeer benieuwd naar.
Ik heb hier een indy staan (ook R5000 MIPS)
Ik heb alleen een RedHat 5.2 voor de MIPS kunnen vinden, maar daarvoor moet je eerst nog het nodige zelf doen.
Ik heb met de expert-mode van Fdisk (van linux) de SCSI-schijf eerst in mijn PC van een SGI-partitie tabel voorzien, maar daarna wil ik de installatie starten via het netwerk (linux-server staat goed ingesteld, helemaal volgens de HowTo gedaan) maar de Indy klaagt dat ''ie de server niet kan vinden.
Nu heb ik gehoord dat de Indy niet goed overweg kan met een cross-link netwerk verbinding, maar ik heb hier geen hub liggen, dus kan dat (nog) niet testen.

Wanneer iemand dus meer info heeft graag....

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Volgens mij had slackware er ook een port voor, maar wel beta stage.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• -=*skilla*=-
  • Laatst online: 19-08 09:51
voor zover mij bekend is er maar één linux port een die is alleen voor de indy ze zijn wel bezig met een port voor de o2. Voor alle intel/sgi''s is er wel een linux port van sgi zelf. Oh mocht je de o2 ooit eens kwijt willen ??? ik heb er wel belang bij ...

all people are wise untill they speak

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Uhm en what about *BSD!

FreeBSD, NetBSD of OpenBSD bijvoorbeeld :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
indy:/etc# uname -a
Linux indy 2.4.2 #7 Fri Mar 23 12:41:32 CET 2001 mips unknown
:P

Ik heb een Indy R5000 met 64 MB en twee SCSI drives (samen 1,5 GB) draaien als mailserver...
Dit is de Debian port met kernel 2.4.2 :)
Blijft zonder moeite wekenlang up. Kernel is voor mij gecompileerd door iemand van de debian-mips mailing list, omdat de gecompilede versies op divers ftp-sites het niet deden bij mij.

Installeren was wel een hele toer, maar wel te doen. Er wordt gewerkt aan een ''echte'' ditributie (met installer etc.).
Momenteel is er alleen een base.tar.gz die je kunt gebruiken om te installeren i.c.m een kernel

Het is echt heel leuk om mee te experimenteren. Het is een soort linux from scratch, omdat je met helemaal niets begint.
(ping: command not found :+) )
Er zijn een heleboel gecompilede .debs beschikbaar op de ftp-site van Florian Lohoff (ftp.rfc822.org/pub/local/debian-mips), die projectleider is als ik het goed heb.

Al met al een erg leuke ervaring om Linux te installeren op zo''n blauwe doos.

Handige website:
http://staf.digibel.org/topic.php?lang=eng&top=indy

Hiermee zou het moeten lukken...

Succes ermee en laat eens weten of het lukt :)

Leander

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 13:22 schreef Leander het volgende:

Installeren was wel een hele toer, maar wel te doen. Er wordt gewerkt aan een ''echte'' ditributie (met installer etc.).
Momenteel is er alleen een base.tar.gz die je kunt gebruiken om te installeren i.c.m een kernel
Thanx. Dat was wel wat ik dacht. Niemand ervaring met de Oxygen?

Specs Casemod

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik zie zojuist dat de RedHat 7 port ook al een heel eind op weg is.
''probleem'' hiermee is dat je een werkende IRIX installatie moet hebben op je doos.

De test-distro is te vinden op ftp://oss.sgi.com/pub/linux/mips/redhat/test-7.0

Leander
Pagina: 1