Toon posts:

[BC3] Rare muis in Gnome (Red Hat 7.0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (volgens mij) vreemd probleempje met mijn muis (serieel, 2 buttons, micro$oft) in gnome, met Red Hat Linux 7.0 (gewoon de iso van redhat.com, dus geen kernel update, andere drivers of wat dan ook).
Als gnome is opgestart staat de cursor in het midden van mijn desktop en reageert ie niet, alles werkt echter perfect nadat ik de muis ff heb uitgetrokken, en weer ingestoken. :?
Iemand een ideetje?? thx

Verwijderd

Heb je toevallig gpm draaien voordat je gnome opstart?

Ander moet je die maar eens uitzetten voordat je gnome opstart en kijken of hij het dan wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
euh, wat is gpm, ik ben een enorme linux-noob :+

Verwijderd

Kijk even naar de file ''/etc/sysconfig/mouse''. Misschien is daarin iets niet goed geconfigureerd. Ik moest zelf na installatie deze file verwijderen (eerst effe ge-renamed naturlijk) en opnieuw ''mouseconfig'' draaien om mn USB muis goed werkend te krijgen na installatie van Redhat 7.1.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
thx, ff proberen (wel eerst rebooten, want internet onder linux ben ik nog mee bezig :()

Verwijderd

gpm is de muis-server voor virtuele consoles.
Zodat je op de console ook je muis kan gebruiken en cut en pasten etc.

Dit levert vaak nog wel eens problemen op i.c.m. XFree86.

Doe maar eens een keer: "killall gpm" en start hem dan maar eens op.

(controle of gpm uberhaupt draait: "ps aux | grep gpm"

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 17:31 schreef Vyktos het volgende:
thx, ff proberen (wel eerst rebooten, want internet onder linux ben ik nog mee bezig :()
Okee dan wordt dit het eerste wat je af moet gaan leren :)
Rebooten is nooit nodig onder Linux (alleen bij een kernel-upgrade).

Verder lijkt het me sterk dat het aan je /etc/sysconfig/mouse zal liggen, temeer daar hij het wel doet als je even je muis uitplugt en opnieuw inplugt.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Rebooten is nooit nodig onder Linux (alleen bij een kernel-upgrade).
Wel als je onder windows zit te internetten en onder linux iets wil uitproberen...
:)

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 17:47 schreef balk het volgende:

[..]

Wel als je onder windows zit te internetten en onder linux iets wil uitproberen...
:)
Euuhh, oh ja ......
/me is niet helemaal wakker vandaag;)

Maar dan blijft het alsnog een goede tip:)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn muis-probleempje is opgelost, en het geluid en internet is ook geregeld, alleen netscape doet nog wat moeilijk, nog even klooien dus, en dan kan het linux avontuur beginnen. >:)
Bedankt allemaal voor de tips.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 18:31 schreef Vyktos het volgende:
Mijn muis-probleempje is opgelost, en het geluid en internet is ook geregeld, alleen netscape doet nog wat moeilijk, nog even klooien dus, en dan kan het linux avontuur beginnen. >:)
Bedankt allemaal voor de tips.
En je weet het he? Rebooten is NOT DONE >:)

Btw:
Netscape 4.7x is (hoewel ik het altijd gebruik) niet de beste browser voor linux. Opera Konqueror (onderdeel van KDE) en Mozilla zijn vaak beter.

Wil je af en toe toch netscapen is het makkelijk om Netscape te vertellen dat ie bepaalde fonts altijd moet gebruiken. Het vernielt de layout, maar maakt het wel beter leesbaar :)

/me die er maar vanuitgaat dat het om de fonts gaat in Netscape.

Of heb je Netscape 6 ?

Verwijderd

Topicstarter
Zo''n opgefokte layout is toch ook maar niks vind ik, maar het probleem waar ik eerst van af wil is dat ik geen pagina''s op het www kan openen in netscape, maar daarvoor ga ik mijn teergeliefge telenet-helpdesk wel eens lastigvallen, we betalen toch voor iets... >:)

Verwijderd

Zou je ook nog even willen posten wat het probleem nu precies was.
Dat is wel zo makkelijk voor mensen die ooit voor hetzelfde probleem komen te staan.

Moeten ze alleen wel de search gebruiken >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 20:42 schreef nelske het volgende:
Zou je ook nog even willen posten wat het probleem nu precies was.
Dat is wel zo makkelijk voor mensen die ooit voor hetzelfde probleem komen te staan.

Moeten ze alleen wel de search gebruiken >:)
Wat bedoel je :?

Verwijderd

Topicstarter
Netscape werkt!!!!!!!!, gewoon ff het autoconfig script ingevuld :)
btw ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt met dat lettertype...

Verwijderd

Nou hoe heb je het voor elkaar gekregen dat het weer werkt?
Op deze manier heeft niemand anders dan jijzelf wat aan dit draadje.

Mocht er nou nog ooit iemand met een zelfde soort probleem als jij zitten, dan kan die persoon nog wat aan dit draadje hebben. Op dit moment zou zo iemand er niks aan hebben.

[edit: :o /me ziet nou pas dat zijn vraagstelling verkeerd was 2 posten hierboven. Dat moest natuurlijk zijn, wat de oplossing was]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 01 mei 2001 21:58 schreef Vyktos het volgende:
[..]
Wat bedoel je :?
Nou... er is een *kuch* bepaalde categorie gebruikers... zij die geen FAQs lezen, geen search gebruiken enzo. Maar voor de mensen die dat wel doen is het idd aardig om eventjes de oplossing te posten :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 22:04 schreef Jotti het volgende:

[..]

Nou... er is een *kuch* bepaalde categorie gebruikers... zij die geen FAQs lezen, geen search gebruiken enzo. Maar voor de mensen die dat wel doen is het idd aardig om eventjes de oplossing te posten :)
Vanwaar die *kuch* Jotti?
Is Jotti ook zo''n gebruiker? >:)

/me maakte maar een grapje, voordat Jotti boos wordt;)

Verwijderd

Topicstarter
Die muis werkte gewoon opeens na een paar keer rebooten, zonder dat ik iets veranderd heb, volgens mij.
Het geluid werkte nadat ik ergens bij de sound-instellingen "active on boot" of zoiets heb ingeschakeld.
Het internet werkt nu, en ik hoop dat dat een tijdje zo blijft, want ik heb met zoveel instellingen geklooid dat ik zelf niet meer weet wat nu juist de doorslag heeft gegeven.

Overduidelijk dus. En dan nog een tip die mij al vaak geholpen heeft: gewoon klooien en proberen tot het werkt. :)
Pagina: 1