[BC3] [debian] ldconfig weg na downgrade

Pagina: 1
Acties:

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
ik zit met een probleempje. Na een downgrade is dus ldconfig weg. Ik had libc6 2.2.2-4 geinstalleerd maar wilde terug naar 2.1.3-18. Die dus geprobeerd te installeren met dpkg maar ging om een of andere reden niet goed. Maar toen was dus bij de deinstall van 2.2.2-4 ldconfig al weggegooid en 2.1.3-18 staat dus niet op. En nu zoekt m''n machien de hele tijd naar ldconfig die er niet meer is. Opnieuw installeren van 2.2.2-4 gaat ook niet, vraagt ie ook om ldconfig, idem bij 2.1.3-18.

Nu vroeg ik me af wat ldconfig voor een file is. Is dat een programmatje, script, conf ? En zou debian die file als ik die ergens zou kunnen downloaden en terug zou zetten in /sbin gewoon kunnen draaien?

Verwijderd

ldconfig maakt je /etc/ld.so.cache en moet je runnen als je bijvoorbeeld nieuwe libs hebt geinstalled enzow(de man page kan je dit vast veel beter vertellen). Als je die niet hebt kan dat _nogal_ een probleem zijn.

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
woohoo, ben eruit. Na lang prutsen toch gevonden.
code:
1
dpkg --force-bad-path -i ldso_1.9.11-9.deb

pfff, gelukkig. post nog effe maar oplossing voor t geval iemand nog eens zoiets tegenkomt :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kip en het ei situatie :)

Heb ik ook eens gehad. Heb toen betreffende bestanden uit het debje gekopieerd naar de juiste plaats en daarna de boel netjes geinstalleerd om mijn deb managementsysteempje niet te vervuilen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen