ok, ik ben redelijk ver met linux en heb ook al een perfect werkende versie van SuSE 6.4 op mijn server lopen maar ik was op zoek naar een soort van 2e desktop OS voor mijn workstation en dat heb ik gevonden in Mandrake 8. Afijn, de ISOs gedownload geburned en geïnstalleerd. Mijn HD (30GB) was eerst verdeeld in 4 partities voor Windows ME (FAT32 dus). En ik heb van de laatste partitie 2 GB afgeknabbeld met PartitionMagic en daarop Mandrake geïnstalleerd.
Het probleem is nu alleen dat ik me niet echt raad weet met de bootloader. Ik kan LILO niet installeren omdat die constant zegt dat mijn cylinder boven de 1024 is.
Ik heb toen maar voor GRUB gekozen (best wel lelijk trouwens in tekstmodus), maar als ik
Linux kies in het bootmenu dan krijg ik:
KERNEL PANIC ..
cannot mount root
to /dev/hde8 .. hetzelfde als ik in Failsafe boot of als ik van floppy boot.
Hoe komt dit en hoe los ik het op..?
Ik hoop niet dat ik Mandrake vooraan mijn schijf moet zetten want dat zou betekenen dat ik mijn hele partitiereeks moet gaan verschuiven. Suggesties welkom.
Het probleem is nu alleen dat ik me niet echt raad weet met de bootloader. Ik kan LILO niet installeren omdat die constant zegt dat mijn cylinder boven de 1024 is.
Ik heb toen maar voor GRUB gekozen (best wel lelijk trouwens in tekstmodus), maar als ik
Linux kies in het bootmenu dan krijg ik:
KERNEL PANIC ..
to /dev/hde8 .. hetzelfde als ik in Failsafe boot of als ik van floppy boot.
Hoe komt dit en hoe los ik het op..?
Ik hoop niet dat ik Mandrake vooraan mijn schijf moet zetten want dat zou betekenen dat ik mijn hele partitiereeks moet gaan verschuiven. Suggesties welkom.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13