Toon posts:

[BC3] Wat doet mijn linuxbak nou om 4 uur ''s nachts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb eens in de zoveel tijd dat mijn linuxmachine ''s nachts om 4 uur ongeveer gaat lopen pruttelen, daar word ik gelijk wakker van maar ik vraag me af wat ie aan het doen is en of ik het niet kan schedulen op een ander tijdstip. Heeft het iets met cron te maken ofzo? Wie kan mij helpen,

bij voorbaat dank,

wibber

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zal wel iets als updatedb zijn...
Check de /etc/cron.* dirs en de /etc/crontab

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
cron=wakker maken=schop

killall -9 cron

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het heeft inderdaad te maken met crontab. In de meeste distributies is de /etc/crontab zo ingericht, dat op een bepaald tijdstip alle scripts in een bepaalde /etc/cron.* directory opgestart worden.

Bij RedHat en bij op de RedHat distributie gebaseerde linuxen, wordt zo de /etc/cron.daily om 4:02 gestart. Als je dat wilt veranderen moet je in /etc/crontab de entry voor die directory veranderen.

Doe even "man 5 crontab" om te kijken hoe zo''n crontab entry precies in elkaar zit.

<edit>
Het killen van cron lijkt me geen goed idee, omdat dan geen enkele taak die cron zou moeten opstarten, meer draait. Dat is de botte bijl methode, die op de lange duur problemen veroorzaakt.
</edit>

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
laat maar :)

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga er meteen mee aan de slag! Nogmaals bedankt!

Wibber
Pagina: 1