Op woensdag 02 mei 2001 20:20 schreef Jotti het volgende:
[..]
With all due respect, sir... als je het niet weet... waarom antwoord je dan (met het niet geringe risico dat je het mis hebt) ?
Het ging niet zozeer om de letterlijke configuratie regel, maar meer om het idee.
Er kan vast wel iemand deze regel herschrijven in xinetd formaat?
[..]
Tja... dat vind ik een beetje een arrogante opmerking. "Ik vind dit en dus moet iedereen dat vinden". Hier zijn geen standaarden voor.
Ben ik een beetje met je eens, maar ik bedoelde dit niet als "ik vind" maar meer dat het gebruikelijk is om....etc
En wanneer is iets een standaard?? Als een bedrijf roept dat het een standaard is? Als iemand er een RFC over schrijft? Als ''iedereen het doet'' ??
[..]
Valt wat voor te zeggen... aan de andere kant: een X versie van een network daemon? Hmz... beetje zinloos IMHO.
Vinnik ook, juist daarom kon ik de naam niet helemaal plaatsen...
nelske schreef:
Maar goed xinetd is dus een vervanging voor inetd de superserver.
Het heeft dus niks met X-windows te maken, dat lijkt me ook wel logisch voor een netwerk-daemon die als superserver fungeert.
Het is veel flexibeler dan de standaard inetd en is ook veiliger, dan laatst genoemde, aangezien die doelwit kan worden van DOS-attacks. Inetd neemt namelijk zoveel geheugen tot zich als het nodig heeft voor inkomende requests. Dit is bij Xinetd dus niet zo. De manier van configureren is dus ook heel anders, zoals je inmiddels wel gemerkt hebt. Inetd heeft 1 config-bestand, terwijl xinetd met een directory met losse config-bestandjes per service werkt en 1 hoofd config-bestand.
Dat klinkt wel interresant, toch maar eens naar kijken dan.