Hier komt Part II, ik heb nou een andere versie van dragonlinux gedownload, en hierbij zit wel X-Window. Nou deed ik eerst startx, maar hierbij gaf ie een foutmelding aan het eind, hij herkende de muis enzo allemaal prima, stond er, maar hij had iets met de monitor ofzo. Dus ik typ in XF86Config, en staat er eerst dat ik niet alle readme''s heb, opzich geen probleem, en vervolgens zegt ie dat ik de VGA16 driver niet heb geinstalleerd. Wie o wie helpt mij?
Verwijderd
probeer eens xf86config, stel daar alles goed in (vooral refresh rates van je monitor). probeer dan nog es startx. krijg je weer problemen met vga16, verwijder dan die entry uit je XF86Config file (in /etc/X11)
DragonLinux, voor newbies...echt iets voor een beginner dus (lees ik op de site).
Je mist het pakket xserver-vga16 (en waarschijnlijk ook xserver-svga). Installeer dat vanaf de instalatie-CD met rpm -U /cdrom/blablabla (ofzo).
Gebruik vervolgens XF86Setup (let op de hoofdletters).
Je mist het pakket xserver-vga16 (en waarschijnlijk ook xserver-svga). Installeer dat vanaf de instalatie-CD met rpm -U /cdrom/blablabla (ofzo).
Gebruik vervolgens XF86Setup (let op de hoofdletters).
Verwijderd
offtopic:
mmm, ik krijg sterk de indruk dat de winlinux achtige versies (ik bedoel dragonlinux enzo die vanuit windows werken) helemaal niet makkelijk zijn. Lijkt mij dat mandrake/Suse/Redhat newbie vriendelijker zijn.
mmm, ik krijg sterk de indruk dat de winlinux achtige versies (ik bedoel dragonlinux enzo die vanuit windows werken) helemaal niet makkelijk zijn. Lijkt mij dat mandrake/Suse/Redhat newbie vriendelijker zijn.
Okee, de setup is gelukt, en als ik nou startx intyp, komt er ook wel een window-manager tevoorschijn, maar nou zit ik met het volgende probleem: als ik mijn muis beweeg, hoor ik alleen maar gepiep en af en toe scrollt mijn beeldscherm ook mee. Echt heel apart, ik zie de muiscursor niet eens. HELP!
Verwijderd
Zie ook maar eens het andere muis-probleem op dit moment in NOS.
Ik gok dat bij jouw gpm ook root in het eten zal gooien of je configuratie in XFree86 van de muis is gewoon niet goed.
Ik gok dat bij jouw gpm ook root in het eten zal gooien of je configuratie in XFree86 van de muis is gewoon niet goed.
dat met die muis kan ik niet verklaren (klinkt als mijn windows pc op mijn werk als ie weer eens hangt, dan maakt de speaker een piepend geluid als je de muis beweegt)
het scrollen met je scherm is een functie van Xwindows en is het virtuele scherm, hierbij wordt er een virtuele desktop aangemaakt van bv 1024x758 en wordt er 800x600 getoond, desktop is zeg maar groter dan een monitor(verschrikkelijke functionaliteit, wie dat ooit bedacht heeft)
dit kun je instellen bij config van Xwindows, wordt er in die setup gevraagd naar ondersteuning voor virtual desktop indien je bij resolutie opgeven meerdere selecteerd, nee antwoorden dus.
het scrollen met je scherm is een functie van Xwindows en is het virtuele scherm, hierbij wordt er een virtuele desktop aangemaakt van bv 1024x758 en wordt er 800x600 getoond, desktop is zeg maar groter dan een monitor(verschrikkelijke functionaliteit, wie dat ooit bedacht heeft)
dit kun je instellen bij config van Xwindows, wordt er in die setup gevraagd naar ondersteuning voor virtual desktop indien je bij resolutie opgeven meerdere selecteerd, nee antwoorden dus.
Pagina: 1