[BC3] progeny zooi

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
ik had al een tijdje een debian systeempje draaien, en was denk ik toch al redelijk opweg om het de hard way door te krijgen.

Toch wilde ik wel eens weten wat dat progeny nu was. en heb dus een upgrade uitgevoerd. Toen bleken de problemen al.

Het installeerd om de een of andere reden 200MB extra ofzo en haalt al mijn instellingen weg.

Werkte vooraf X-windows voor mij, kan ik nu niet meer in X opstarten. Bij de upgraden naar progeny kon ik uit slechts 7 xservers kiezen, waaronder niet eens de svga server. Ik had toen maar de xfree86 server gekozen, de rest waren allemaal van die chipset servers, en niet mijn chipset natuurlijk.
Na afloop starte uiteraard X niet op. Vervolgens geprobeerd met apt-get install xserver-svga weer de goede server opnieuw te installeren. apt download het, alleen dan gaat het bij de configuratie mis. Zo te zien is namelijk apt ook onder handen genomen.

Is er iemand die me hiermee kan helpen en/of die me kan laten zien waarom progeny nu zo bijzonder is. Ik heb de indruk dat ik zonder X niet echt kan zien wat er nu zoveel makkelijker is geworden. Tot nu toe lijkt het mij alleen maar een loggere linux die alles op zijn eigen manier wil doen.

3kwp pvoutput

• morpheus
ondertussen heb ik al een reinstall van debian gedaan

maar vraag me toch af of er mensen zijn die mij kunnen laten zien wat progeny nu precies te bieden heeft

3kwp pvoutput

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
wtf is progeny ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Een soort van enhanced Debian zeg maar.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• morpheus
helaas niemand die kan vertellen wat ik er nu aan zou hebben. Of het kan laten zien.

op de site zie ik ook niets. en als die upgrade mijn installatie zodanig kan veranderen dat ie het niet meer doet en dat ik het niet meer werkend kan krijgen, heb ik er al snel de schijt in

3kwp pvoutput

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb progeny wel geprobeerd en op sommige punten ziet het er wel gelikt uit, het bevat wat mij betreft nog veels te veel bugs en oneffenheidjes.

Ik wilde het als vervanging voor mijn Windows doos als desktop vervangen maar ik ben snel weer teruggestapt. Wat mij betreft is Windows voor de desktop nogsteeds het beste en ik draai debian wel op mijn server, en daar komt ook nooit meer wat anders op.

Maar verder heeft progeny een wat mooiere interface en nieuwere pakketjes uit de sid series van debian, grafische install enzo, noem het maar de newbie versie van debian. Maar vrijwel alles wat met progeny kan kan je met de normale debian series ook.
Pagina: 1