[BC3] Sawmill/Sawfish start probleem.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Debian 2.2 met Gnome.
Draai nu IceWm. Doet het prima maar heeft een aantal nadelen daarom wil ik sawmill gebruiken.

Sawmill installeerde prima geen problemen. Starten doet ie alleen niet. :( Sawmill zooi opniew geinstalleerd zonder resultaat.
Status opgevraagd met dpks --status sawmill = ok

Toen ben ik naar de gnome site gegaan om de ximian bloatware + sawfish te downloaden en installeren, wellicht dat er een probleempje zit in de oude gnome van debian.

Sawfish + xiniam zooi geinstalleerd en precies hetzelfde probleem. X start op => het grijze raster en geen sawfish als windowmanager.
Status installatie sawfish gechecked = ok.

commando: startx gnome levert ook X zonder windowmanager op. Als ik dan in de aanwezige xterm sawfish typ als commando zie ik dat de randen van de xterm het default theme van sawfish krijgt (de kenners begrijpen wel wat ik bedoel). Dus er gebeurt wel iets echter het opstartproces stokt ergens. Maar waar ?

Gnome faq was geen hulp.
Foutmeldingen worden er niet getoond. Ook niet onderhuids (Control - Alt - F1 bij een Xsessie op console 1). Dus geen errors aangaande display 0:0, helemaal niets.

Ben nu bezig met de boel een tijdje te laten staan wellicht dat ie een probleem heeft met het resolven van zijn eigen hostname (flauwekul eigenlijk want icewm heeft geen enkele prob en mijn host file is verder in orde).

Iemand een idee ?
Nou ja, ik heb in ieder geval een nieuwere xmms eraan overgehouden :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou heb het net gevonden.
1 fucking library was niet geinstalleerd.
Toen ik gnome-session probeerde kwam de melding dat libgnomecanvaspixbuf.so.1 niet gevonden kon worden. Hierna was het vrij eenvoudig.

Vreemd genoeg liet apt-get dit toe tijdens het installeren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

De hoeveelheid dependencies die GNOME heeft zijn soms een beetje verwarrend, zou best kunnen dat ze bij Debian hier en daar een library over het hoofd hebben gezien.