Toon posts:

[BC3] udma 100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na verschillende zoekopdrachten is me nog steeds niet duidelijk hoe ik udma 100 aan kan zetten in mijn systeem.

Hdparm test geeft 140.66/7.25 maar de dma mode kan niet worden ingeschakeld. (-d1 geeft de melding operation not permitted).

Wanneer ik als xtra parameter -X100 opgeef snapt hij dit niet.

Ben ik dom bezig of niet????

Verwijderd

|:(van me N-W-O-S

Verwijderd

Topicstarter
huh????

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Als je windows 2000 gebruikt: die support geen UltraATA/100. Er is een fix en die gebruikt dan wel UltraATA/66 ipv PIO4 (16 Mb/s).

Maar uberhaupt staat deze thread in de verkeerde afgeling... tenzij je inderdaad geen windows 2000 gebruik maar iets anders, ik welk geval je er -uiteraard- bij moet zeggen welk OS dan wel.

Niet alle niet-windows OS''es zijn linux en zo.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 03:30 schreef VlasBaard het volgende:
Als je windows 2000 gebruikt: die support geen UltraATA/100. Er is een fix en die gebruikt dan wel UltraATA/66 ipv PIO4 (16 Mb/s).
Purplehouse draait niet onder w2k|:(kwam ik ook pas net achter.

Maar mijn w2kpro ondersteund toch echt wel ATA100;)op mijn mobo.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mij ontgaat even de N-W-O-S grap... behalve de verwijzing naar een kompas...

maar er is ook een patch voor windows 98 se, geen idee of die ook daarvoor is...

moet je ff koekeloeren: www.microsoft.com

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 04:08 schreef unicorn7 het volgende:
Mij ontgaat even de N-W-O-S grap... behalve de verwijzing naar een kompas...
Kompas LOL>:)
Het staat tussen Index/_________________/udma 100

Verwijderd

Topicstarter
aha, dus dat was de grap....

Sorry ik ging er even vanuit dat alles wat hier gepost werd met linux te maken heeft.

Maar goed ik gebruik dus suse 7 met een vers gebakken 2.4.4 kernel.

• BC3 Victim
Je moet je kernel nog maar een keer bakken, want zo te zien heb je geen ondersteuning voor je udma 100 kaart meegebakken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Okee kleine bijvoeging misschien...

2.2.x kernels hebben standaard niet ondersteuning voor de hpt chipsets... ze draaien wel, maar supersloom.

moet je even kijken op www.nl.kernel.org en de IDE patch downloaden van hendrick

kernel opnieuw bakken en je bent er... werkt als een tiet... op dit moment 20 mb/sec en ik wil meeeeeeeer >:)

Pagina: 1