[BC3] Wine, hoe goed (maar dan anders) ;)

Pagina: 1
Acties:

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
Nu wine ook Direct3D ondersteund (zie http://www.tweakers.net/nieuws/16761) ben ik toch wel geneigd om over te stappen op linux (slackware met GNOME of zo) maar ik wil wel graag Autocad 2000 kunnen gebruiken. In hoeverre draaid acad in wine? Ik heb in wat oude draadjes gelezen dat het niet perfect gaat, maar hoe staan de zaken er nu voor?
Als je replied, aanraders voor office vervangers onder linux zijn ook welkom ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
StarOffice, Koffice

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Adonias

Adonias

Topicstarter
De hoofdvraag is dus eigenlijk of acad 2001 volledig wilt draaien...

Verwijderd

Ik ga het NU testen :)

[update]
hm...hij crasht bij mij bij het opstarten van het setup programma...dit is btw op een pentium II-233, 256MB RAM ik weet niet waar het aan ligt, zal nog wel eens testen op een celeron 400 binnenkort
[/update]

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Cool, keep us posted!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ga er maar niet vanuit dat een dergelijk complexe applicatie goed draait in wine...

Zal nog wel komen, maar niet gegarandeerd.

Verwijderd

Corel office / WP office, Koffice, StarOffice, OpenOffice.

Bwt: voor linux is ook een CAD (vergelijkbaar met AutoCAD 13), en wel LinuxCAD :)

AutoCAD 12 zou in principe ook onder linux moeten draaien met DOSEMU

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Ik gebruik Acad 2000 ook om zijn redelijk goede 3D Cad mogelijkheden... Acad 13 is dus niet echt een optie... 14 eigenlijk ook niet ;(

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 11:37 schreef Adonias het volgende:
Ik gebruik Acad 2000 ook om zijn redelijk goede 3D Cad mogelijkheden... Acad 13 is dus niet echt een optie... 14 eigenlijk ook niet ;(
:? acad 12,13 en 14 zijn ook 3D :) AutoCad LITE is niet 3D

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 11:37 schreef Adonias het volgende:
zijn redelijk goede 3D Cad mogelijkheden...
Het kan ook wel, met oudere versies, maar in 2000 is het tenminste wat meer uitgewerkt, meer mogelijkheden en vooral beter.

Verwijderd

Tja, als je een snelle PC hebt (+800 MHz) kun je met VMWare werken (maar dan werkt het niet native onder linux). Misschien wil het ook wel met win4linux.

Btw: een autocad-viewer is er wel voor linux (en andere platvormen) Dat is nl een java progje.

Verder zou ik gewoon linuxCAD eens proberen. Het is een autoCAD-kloon, dus misschien lijkt het wel meer op Acad2000 dan ik dacht :) Het kan iig dwg lezen en schrijven.
Pagina: 1