[BC3] sendmail redhat 7.1

Pagina: 1
Acties:

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb een probleem met sendmail, ik heb bijna een dag lopen zoeken naar het andwoord maar ken niks vinden dus als iemand mij even wil helpen graaaaaaaaaaaaag

ik heb dus een eigen domain en webserver
uitgaande mail gaat perfect maar ik kan op me linuxbak geen mail ontvangen we krijgen dan iets van:
550 5.0.0 access denied ... service unavailable.

als ik mezelf een email stuur en ik kijk in /var/log/maillog zie ik:
Apr 28 14:18:43 sendmail[3536]: f3SCICD03536: tcpwrappers (kabel-x-xxx.kabel.netvisit.nl, xxx.xx.x.xxx) rejection
Apr 28 14:18:44 [3536]: NOQUEUE: kabel-x-xxx.kabel.netvisit.nl [xxx.xx.x.xxx] did not issue MAIL/EXPN/VRFY
/ETRN during connection to Daemon0
(heb de nummers in kruisjes veranderd)

het zal ongetwijfeld in sendmail.cf zitten maar ik kan het niet meer vinden en de letters beginnen een beetje te dansen in me ogen :)

redhat 6.2 werkt perfect, zal best een firewall ofzo zijn, www enzo werkt wel.

bedankt alvast

-edit-

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 07:04
Hmm, ik kan helemaal niet bij poort 25 behalve vanaf localhost. Enne ik zie ook niets geen ipchains/iptables rules :?

edit:

ook rh7.1 dus :P

• rvm
  • Niet online

rvm

> Apr 28 14:18:43 sendmail[3536]: f3SCICD03536: tcpwrappers (kabel-x-xxx.kabel.netvisit.nl, xxx.xx.x.xxx) rejection

... even gezocht met google op "tcpwrappers" en "rejection":

Sinds Sendmail 8.11.0 worden de files /etc/hosts.allow en /etc/hosts.deny gebruikt om te bepalen wie toegang krijgt.
Probeer eens deze regel aan /etc/hosts.allow toe te voegen:

sendmail: ALL

• nike
  • Niet online
[b]... even gezocht met google op "tcpwrappers" en "rejection":

Sinds Sendmail 8.11.0 worden de files /etc/hosts.allow en /etc/hosts.deny gebruikt om te bepalen wie toegang krijgt.
Probeer eens deze regel aan /etc/hosts.allow toe te voegen:

sendmail: ALL
thanks het werkt!!!!!!!!
ben ik maar 2 dagen mee bezig geweest pfffffff

tering zoiets simpels

-edit-