ik heb een probleem met sendmail, ik heb bijna een dag lopen zoeken naar het andwoord maar ken niks vinden dus als iemand mij even wil helpen graaaaaaaaaaaaag
ik heb dus een eigen domain en webserver
uitgaande mail gaat perfect maar ik kan op me linuxbak geen mail ontvangen we krijgen dan iets van:
550 5.0.0 access denied ... service unavailable.
als ik mezelf een email stuur en ik kijk in /var/log/maillog zie ik:
Apr 28 14:18:43 sendmail[3536]: f3SCICD03536: tcpwrappers (kabel-x-xxx.kabel.netvisit.nl, xxx.xx.x.xxx) rejection
Apr 28 14:18:44 [3536]: NOQUEUE: kabel-x-xxx.kabel.netvisit.nl [xxx.xx.x.xxx] did not issue MAIL/EXPN/VRFY
/ETRN during connection to Daemon0
(heb de nummers in kruisjes veranderd)
het zal ongetwijfeld in sendmail.cf zitten maar ik kan het niet meer vinden en de letters beginnen een beetje te dansen in me ogen
redhat 6.2 werkt perfect, zal best een firewall ofzo zijn, www enzo werkt wel.
bedankt alvast
ik heb dus een eigen domain en webserver
uitgaande mail gaat perfect maar ik kan op me linuxbak geen mail ontvangen we krijgen dan iets van:
550 5.0.0 access denied ... service unavailable.
als ik mezelf een email stuur en ik kijk in /var/log/maillog zie ik:
Apr 28 14:18:43 sendmail[3536]: f3SCICD03536: tcpwrappers (kabel-x-xxx.kabel.netvisit.nl, xxx.xx.x.xxx) rejection
Apr 28 14:18:44 [3536]: NOQUEUE: kabel-x-xxx.kabel.netvisit.nl [xxx.xx.x.xxx] did not issue MAIL/EXPN/VRFY
/ETRN during connection to Daemon0
(heb de nummers in kruisjes veranderd)
het zal ongetwijfeld in sendmail.cf zitten maar ik kan het niet meer vinden en de letters beginnen een beetje te dansen in me ogen
redhat 6.2 werkt perfect, zal best een firewall ofzo zijn, www enzo werkt wel.
bedankt alvast
-edit-