Toon posts:

[BC3] Sendmail als virusscanner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een simpel shellscriptje lijkt me dat geen probleem. Be creative :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Goede-middag mensen,

Omdat ik in mijn netwerkie van 4 windows pc''s en linux machine geen enkele virusscanner heb draaien
leek het mij toch wel een keer handig om daar mee te beginnen. Vooral op de binnenkomende mail.

Sendmail is geconfigureerd met de standaard instellingen van redhat 6. Mensen
kunnen intern gewoon naar elkaar mailen.

Kan ik sendmail niet zo
configureren dat hij eerst de post ophaalt, daarna scant op virussen, en
daarna klaarzet zodat de gebruikers het op kunnen halen?

Zou wel stoer zijn >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Maar er zijn dus geen kant en klare producten (het liefst nog gratis) die dat kunnen doen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen, maar ik ken er geen.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nooit geprobeerd, maar er is bv. RAV for Sendmail

http://www.ravantivirus.com

misschien moet je daar maar es naar kijken :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk eens op www.amavis.org.

Dat werkt in combinatie met verschillende virusscanner. Ik zelf gebruik het met McAfee op een Postfix mailserver.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• BC3 Victim
Ik heb nu Interscan Viruswall voor Linux van Trend Micro systems gedownloaded. Heeft iemand hier ervaringen mee?

• BC3 Victim
Ik heb nu Trend Interscan op mijn systeem staan en kom erachter dat dit alleen maar voor uitgaande mail is :?

Wat heb ik hier nou aan? Ik wil dat vooral de binnekomende mail wordt gescand. Heeft iemand nog andere opties? Ik vind zo''n webinterface namelijk maar al te handig :)

Pagina: 1