[BC3] Nog meer Linux leed

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De volgende vaagheden ben ik tijdens het installeren (compile from source, Slackware 7.1)
Helaas kan ik geen meldingen geven, omdat ik nog geen webbrowser op de betreffende probleem machines heb.
Problemen treden zowel op op een Pentium 200 MMX als een dual Celeorn 500.
- Kernel 2.4.3
Als ik compileer met IPX support gaat het mis.
Maar met kernel 2.4.2 gaat alles prima, ook met IPX.
Als ik bij 2.4.3 ipx-protocol de-selecteer is er niets aan de hand (maar dan heb ik geen ipx)

- XChat
Als ik NLS-enable heb (is default) krijg ik een foutmelding mbt. po/zh_TW.Big5.po
Heeft te maken met nls, als ik --disable-nls gebruik bij configure is er niks meer aan de hand. Vreemd genoeg ziet xchat ook al niet dat ik openssl heb geinstalleerd (andere programmas heben het wel door) terwijl dat er wel is.
De NLS zijn gettext0.10.37. 0.10.35 stond oorspronkelijk er op, die wordt bij Slack geleverd. Zou het daar iets mee te maken hebben?

-OpenSSH
De nieuwste openssh (2.5.2p2) heb ik gecompileerd en geinstalleerd nadat ik de nieuwste openssl (0.9.6a) heb gecompileerd en geinstalleerd.
ssh kan ik gebruiken zonder problemen, maar de sshd doet gek. Ik kan er wel mee verbinden, krijg prompt voor wachtwoord, maar hij zegt altijd "Permission denied, please try again". Welke user en wachtwoord ik ook gebruik, ook al is het een gewone user en een juist wachtwoord. Ook al is het vanaf de host zelf, of vanaf een andere computer.

Vage zaken die ik nooit eerder heb mee gemaakt. En ik heb toch wel regelmatig een Slackware bak compleet ingericht vanaf de grond.

Nog een vraag:
Waar is de openssl-engine-x.y.tar.gz voor?
Hoort deze bij openssl-x.y.tar.gz?

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waar gebruik je in godsnaam IPX voor? Kun je dat niet gewoon weglaten?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 28 april 2001 09:10 schreef wouzer het volgende:

Waar gebruik je in godsnaam IPX voor? Kun je dat niet gewoon weglaten?
Ahum.. Ik denk dat svdmeer daar best wel een goede reden voor zal hebben. Anders zou dat allang gebeurd zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Omdat ik een Netware server (zonder TCP/IP) heb staan :7

Verwijderd

IPX support kan broken zijn in die rel (net zoals de portfw module in 2.2.19 broken is) maar 2.4.4 is net uit volgens mij dus probeer het daarmee.

Die X-Chat lijkt mij gewoon een bug en bij sshd heb ik het voorgevoel dat hij de paswoorden verkeerd pakt via pamd o.i.d.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Slackware heeft geen pam!

Er is laatst al eens een vraag over geweest ... dus moet je ff zoeken!

Je moet in ieder geval bij compilen iets mee geven ..

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1