[BC3] Linux ??

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoi ,

Ik heb voor de verandering nieuwere versies van Mandrake en RedHat op mijn pc gezet.
Te weten Mandrake8.0 en RedHat7.1.

Het is mij op gevallen dat bovengenoemde distro''s er zeer lang over doen voor ze helemaal opgestart zijn.

Tijdens het booten begint het wachten bij "Partition check" Hda gaat nog vlot maar bij hdb geeft ie na een lange tijd "Timeout waiting for DMA"
En hierna gaat het echt lang duren krijg iets van drie gelijke regels onder elkaar beginnend met IDE_dmaproc en de rest weet ik niet meer behalve dat in die regels iets staat wat duidt op 14 seconde''s.

Mijn vraag is dit normaal ?
Want in de oudere distro''s was dit niet (het lange wachten)!

Verwijderd

nee, da''s niet normaal :)

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Pierik

I'll be back!!!

Sluit je linux wel goed af steeds? Want als je hem gewoon zo uitzet dan duurt het opstarten idd lang ja :D

Je moet als je je linuxbak afsluit op de prompt shutdown -h now intypen.

Of wist je dit allang? :D

Iracing Profiel

Verwijderd

uhm, er zijn meer mogelijkheden dan shutdown -h now. Maar een melding "Power Down" oid moet je wel krijgen :) Of je hebt ATX :P

Verwijderd

Betekent kernel recompilen!

Ik weet zo ff de optie niet meer.

Kijk vooral ook je ide-kabel na of die nog goed is (geen geintje)

• Macaco
Shutdown -h now & shutdown -r now doet allemaal goed alleen het opstarten duurt langer als voorheen. En geeft eigenlijk geen fout meldingen als die na het lange wachten weer verder boot.

Verwijderd

Het is ook niks ernstigs.

Hij probeert gewoon DMA aan te zetten voor je harde schijf, maar dat lukt hem niet

• Macaco
En mijn IDE-kabels zijn uiteraard gerounded.
Maar dat is al zo lang daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer het toch maar eens met een andere kabel, maar ja wie ben ik he:X

• Macaco
Zeker als ik weer is een stel ide-kabels tegenkom dan zal ik dat zeker niet laten om het te proberen.

Bedankt.

• Macaco
Ik heb voor vandaag weer een paar vragen.

Heb nu de meest recente Mandrake & RedHad distro op de pc staan,zie ik dat er weer een nieuwe kernel uit is 2.4.4 .

Mijn vraag als ik deze nieuwe kernel nou download hoe installeer ik dat nou. Of heet het upgraden of compileren.Kijk ik in de search dan vindt ik best veel over hoe en wat maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik echt niet weet wat ik moet kiezen.Heb het in het verleden al eens geprobeerd maar uiteraard zonder succes.

Het zelfde geldt als ik iets van software wil installeren bijv. Licq in redhat7.1 hoe kan ik dat nou het beste doen zodat ik via het kde startmenu netjes Licq kan opstarten.

En cd''s branden gaat ook al niet in Linux Wat is nou een goed burn proggie dat wel werkt in Linux ? En uiteraard heb ik wat howto''s gelezen maar snap er de ballen niet van.

Ik heb zeg maar een optical muis van DEXXA met in de midden een scroll wieltje maar dat werkt ook al niet in linux .Is dit probleem ook te verhelpen? Kies ik voor een ander soort muis dan is het hek van de dam geen beweging meer in te krijgen.Dan zit er niks anders op om Linux opnieuw te installeren.en dan gewoon voor de standaard muis te kiezen en geen scrollwiel kunnen bedienen.
Pagina: 1