Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
ff een vraagje, ik heb thuis nog een 486DX2/66 staan, daar wil ik eens op gaan expirimenteren met Linux. Ik heb 7.0 laatst gedownload, maar die is 2 CD''s. De HDD die erin zit is maar 420MB en nog een andere van 270MB. Verder config staat op onderstaand url. Met welke versie van Linux kan ik het beste beginnen? Want ik wil het ooit wel eens op een wat snellere bak installeren voor meer toepassingen enzo. Misschien ook wel als server ooit.
Ik ben met Debian gestart op een DX4/100 zonder CD-ROM.
Vanaf de CD op een winddoos bak bootfloppies aanmaken (7 stuks) om vervolgens de base-OS + netwerk te installeren.
Dan kan je daarna over het netwerk je overige zooi installen van de CD.
Of gewoon van het internet trekken, als je een leuke (lees: geen KCMA of (ISDN-)modem, ik bedoel breedband internet, geen smalband
) verbinding hebt.
Vanaf de CD op een winddoos bak bootfloppies aanmaken (7 stuks) om vervolgens de base-OS + netwerk te installeren.
Dan kan je daarna over het netwerk je overige zooi installen van de CD.
Of gewoon van het internet trekken, als je een leuke (lees: geen KCMA of (ISDN-)modem, ik bedoel breedband internet, geen smalband
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Als je gewoon van die cd''s alleen installeert wat je nodig hebt voor een basis-linux installatie (dus geen X-windows ofzo) moet het er makkelijk oppassen. Ik heb zelf bijna precies zo''n bak met daarop de nieuwste Debian. als je voor suse kiest, kun je zelfs ervoor kiezen om een speciaal voor een 486 gocompileerde kernel te installeren. Die is best snel op dat systeem...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen