Toon posts:

[BC3] Helup linux newBie:)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag tweakgoden,

mijn simpele doch knap lastige vraag:

ik heb dus een linux server draaien hiero met kernel 2.2.19 nog wat en nu heb ik er twee andere pc''s met win2k achter het netwerk erbij zitten. Alles is tot nu gelukt dank zij de ipchains command. Tot mijn verbazing diende het volgende probleem zich aan:

mijn ouders maken gebruik van msn messenger(omdat het lekker simpel is voor hun, geen flames graag:) )anyway...na de installatie van de server werkt voice-chat niet meer en da''s best irri aangezien ze met fammillie in Duitsland willen spreken, en via netmeeting gaat het wel maar uiterst belabberd. ik heb de search gebruikt maar daar zat niets relevants bij en das om te :'( . Dus welke linux-goeroe wil mij helpen? ik zou je erg dankbaar zijn:)

mvg
pak

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit zal lijken op het probleem dat icq geeft, achter een ipchains firewall, waarmee directe connecties in principe niet mogelijk zijn.
Je zou kunnen kijken of msnmessenger gebruik kan maken van een socks5 proxy (die install je dan ook op je firewall, met wat beperkte regels voor intern naar buiten acceptaties)
Mocht dit niet het geval zijn, dan zou je moeten uitvogelen welke poorten msnmessenger precies gebruikt, en die moeten "forwarden" naar je msn-pc...

Verwijderd

hmm, ik weet het niet. maar hetzelfde was met homenet van ABN, je hoeft alleen maar de poorten specifiek voor homenet anders te laten masqueraden (/sbin/modprobe ip_masq_ftp=21,41,42,62,63) dan werkt homenet wel perfect ..

ik zit dus nu eigenlijk met hetzelfde probleem, heeft iemand hier dus een antwoord op ? ik werk ook nog met ip-chains(kernel2.2.19) omdat ik nog niet wil overstappen op de 2.2.4kernel vanwege security-issues ..

maar aan de andere kant, weet iemand of iptables alle problemen met betrekking met masq oplost ? (like homenet, icq, mirc, netmeeting en de rest van die windows-sjit:))

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 26 april 2001 19:53 schreef C[e]rial het volgende:
maar aan de andere kant, weet iemand of iptables alle problemen met betrekking met masq oplost ? (like homenet, icq, mirc, netmeeting en de rest van die windows-sjit:))
Alle weet ik niet, de meeste dacht ik wel.