Die Promise controller wordt niet ondersteund door Linux, helaas pindakaas
je kan alleen software raid doen.
Ik heb een raid 0 array, 2x 20MB hardeschijven. Als raid controller heb ik de Promise ATA100 controlleren omgebouwd op de Asus A7V. Ik heb Win98 geinstalleerd en 2 Gig aan het einde van de schijf ongepartitioneerd. Heb Suse Linux 7.1 gedownload (5Gig) en staat op de raid schijf. Nu wil ik Linux installeren. De setup gaat goed, hij start loadlin op in de ms-dos modus maar dan blijft hij hangen. Direct nadat hij de hds heeft herkend doet de PC niks meer. Hoe kan dat? Ik dacht misschien door de raid array. Hij zou die 2 schijfen toch als 1 moeten zien.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Zie ftp.promise.com.
Er bestaan wel drivers voor RedHat, FreeBSD herkent de array zonder problemen, maar SUSE kan er echt (nog) niet mee overweg.
Er bestaan wel drivers voor RedHat, FreeBSD herkent de array zonder problemen, maar SUSE kan er echt (nog) niet mee overweg.
Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205
Waarom worden die drivers niet geport naar Linux dan?Op donderdag 26 april 2001 23:59 schreef RvdB het volgende:
Zie ftp.promise.com.
Ehm.. Ga je gang?Op vrijdag 27 april 2001 11:38 schreef fkooman het volgende:
[..]
Waarom worden die drivers niet geport naar Linux dan?
Dan moet ik eerst m''n UDMA 100 controller ombouwen naar RAID controller en dan nog een 20 GB schijf erbij kopen dan kan ik testenOp vrijdag 27 april 2001 11:49 schreef Petuhr het volgende:
[..]
Ehm.. Ga je gang?
Ik ga zo eerst eens FreeBSD 4.3 installeren kijken of ik dat voor mekaar krijg
Is er nog steeds geen mogelijkheid om op raid te installeren ?
Ik heb de nieuwste Slackware en Mandrake en hetzelfde probleem als ADJvoodoo
Ik heb de nieuwste Slackware en Mandrake en hetzelfde probleem als ADJvoodoo
Verwijderd
Oud topic en raid.s bootdisk gebruiken (Slackware-8.1) Verder zal de search een grote hoeveelheid topics opleveren over dit onderwerp.
Dus bij install Slackware op de eerste prompt raid.s kiezen.
Dus bij install Slackware op de eerste prompt raid.s kiezen.
In Suse 8.0 kun je als je boot van CD een kiezen voor manual install en dan de pdcraid driver laden. Die zou het truukje moeten doen.
Ik ben zelf maar weer afgestapt van raid0, gaf me teveel problemen met linux als ik linux daarop wou installen. Doe nu weer zonder raid en de 1GB schijf die ik als bootschijf had is nu dedicated swap schijf. 1 van mijn 2 20GB schijven is nu dedicated data en de andere host win XP en Suse 8
Vooral zo'n oude 1 GB schijf los gebruiken voor swap krikt je systeemsnelheid ontzettend op in verhouding tot swappen van een schijf waar je ook al andere data van trekt
Echt een aanrader.
Ik ben zelf maar weer afgestapt van raid0, gaf me teveel problemen met linux als ik linux daarop wou installen. Doe nu weer zonder raid en de 1GB schijf die ik als bootschijf had is nu dedicated swap schijf. 1 van mijn 2 20GB schijven is nu dedicated data en de andere host win XP en Suse 8
Vooral zo'n oude 1 GB schijf los gebruiken voor swap krikt je systeemsnelheid ontzettend op in verhouding tot swappen van een schijf waar je ook al andere data van trekt
ieeeepppppp :P
Ik schaar me achter janjanjansen... dit is wel te vinden... en al was da nie zo, di's wel een heel oud topic enzo
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()