[BC3] Aurora laat zich niet zien

Pagina: 1
Acties:

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Hmmz vaagjes, als ik mandrake installeer (bij mandrake 8 en 7.2) en na de installatie start ik mandrake dan verschijnt aurora niet? Bij mandrake controlecentrum en dan bij opstarten staat ''launch aurora at boot time'' netjes aangevinkt bij boot mode.

Het vreemde is dat als ik hem gewoon op m''n pc hier installeer aurora wel gewoon verschijnt?

Tis geen ramp, maar zou het wel willen weten eik :)

[edit]
Overigens heb ik nu in het mandrake controle centrum bij securty een firewall geconfigureerd. ALleen nou kan ik niet meer met icq files versturen :( Hoe fix ik dit? Ik kan bij configure van dat ding niet hem uitzetten ofzo :(

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45

Valium

- rustig maar -

Aurora moet wel kunnen tekenen op je terminal. Oftewel je moet in een VESA-mode zitten.
Oftewel je moet je framebuffer aanzetten. Dan werkt het wel.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb dit probleem ook eens gehad. Je moet in /etc/lilo.conf de videomodus veranderen, voor 1024x786 is dat vga=791 en voor 800x600 vga=788. Dan lukt het (hopelijk) wel :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Morgoth
Jups werkt :P

Alleen nu nog dat firewall probleem :(

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Er van uitgaande dat je een netwerkje
achter mandrake hebt hangen en die
als gateway gebruikt. Oh ja en dat
het hier om inkomende files gaat.

Nog nooit met mandrake gespeeld maar wat ik
doe is portforwarden(op SuSe doos). Forward
bijv. 2000-2050 extern-ip naar 2000-2050 intern-ip. Ergens in icq heb je een optie met
iets van "use following ports for incoming file transfers", die instellen op 2000-2050

Als je dit niet bedoeld heb ik dit voor niks getypt :-)

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

Port forwarding is niet verstandig. Waarom is het niet verstandig?
1) Beveiligingsrisico. Je stelt poorten van je interne netwerk opeens bloot aan de buitenwereld.
2) Het werkt voor geen reet bij ICQ. Ik heb het ook geprobeerd alleen ICQ wil nog wel eens hardnekkig op andere poorten gaan zitten.

Wat gebruik ik dan? Nou ten eerste heb ik niet de nieuwste ICQ. Dat ding is gal, met al zijn reclame, daarbij zit ik toch merendeel van de tijd onder linux en Licq ondersteunt lekker zo ver ik weet het nieuwe ICQ protocol niet. Onder Windows ICQ99b die veel sneller werkt en (kleine schatting) 4x minder werkgeheugen inneemt (en die SMS-functie kan je echt missen, geloof me ;))

Je kan dus het best met ip_masq_icq werken. Hier komt geen nieuwe versie meer van uit en werkt dus nog met het oude protocol, maar is wel zo netjes als je een beetje goede firewall gebruikt.

http://members.xoom.com/djsf/masq-icq/

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Toch werkt ICQ2000b VEEL beter door die ip_masq_icq linux masq servertjes heen.

Hier in huis met 5 icq connecties naar buiten was t niks dan problemen en steeds offline-online gaan maar met 2000b geen enkel punt meer.

• Morgoth
hmmz zal ff situatie schetsen:

M''n win2k bak zit aangesloten op internet via een isdn modem. Ik draai op deze win2k bak dhcp server en via dat gaat m''n linux bak dus op internet.

En als ik dus van af de win2k bak iets via icq wil sturen naar m''n linux bak (heb nog geen zin gehad om samba te configgen :) ) dan deed ie dat eerst. Maar toen zag ik bij de mandrake controle center bij security ''firewalling'' staan. Ik leuk paar vraagjes beantwoord en hoppa hij was geconfigureerd. Maar als ik nu dus van m''n win2k naar m''n linux wil sturen (via icq) dan doet ie het niet meer :(
Andersom (van m''n linux bak naar m''n win2k bak) doet ie het nog wel.

Ik wil gewoon die rare firewall die in het mandrake controlecentrum uit hebben. Tis ook onzinnig omdat op deze win2k bak al een firewall draait dus hoef ik niet nog is op die linux bak een firewall (zitten gewoon 2pc''s in het netwerk).

En via dat controle centrum kan ik hem niet uit hebben. Er staat wel dat je op configure moet klikken om het te configureren of te disablen maar als ik op configure klik ga kan ik alleen maar paar vragen beantwoorden (welk verkeer er geblokt moet worden en welke niet, als niets blok dan doet icq het alsnog niet).

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp is je win2k bak gateway voor je linuxbak? Apart :)

• Morgoth
Hmjaa, heb geen isdn modem voor m''n linux bak :) (laptop :) )
Pagina: 1