[BC3] Waar kun je de nieuwste Gnome componenten downen?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een tijdje terug ging ik Gnome installeren vanaf source. Downloaden bij Gnome, compileren in Slackware.

Gnome is echter vaak bezet en traag, maar er zijn mirrors.
Wat me echter op valt is dat niet alle mirrors up-to-date zijn. Soms zie je een versie op een mirror die veel nieuwer is, als op sommige andere mirrors.

Ik heb Linux pas op een machine geinstalleerd en nu wil ik Gnome gaan bakken.
Wie kan mij een server geven waar ik de meest up-to-date stable componenten van Gnome vandaan kan trekken?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ik weet weinig van het gnme gebeugen af alleen wel dat ik van de week iets over een recenty of nieuwe versia gelezen heb die je kon downloaden. Er is vast wel iemand dat weet...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Kun je niet beter een ftp install doen van ximian (helix) gnome? of wil je perse de nieuwste build hebben?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• SvMp
  • Niet online
Natuurlijk wil ik de laatste build hebben!
Daarom draai ik Slackware.
Als ik met minder genoegen zou nemen, had ik Mandrake wel gebruikt.
Het gaat dus om generieke broncode.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Als ik met minder genoegen zou nemen, had ik Mandrake wel gebruikt.
Expleen :?

• SvMp
  • Niet online
Op donderdag 26 april 2001 17:05 schreef morgoth het volgende:

[..]

Expleen :?
OK ;)
Om te beginnen: Deze opmerking is niet als troll bedoeld.

Mandrake (en andere "gebruikersvriendelijke" distro''s) hebben vaak wat oudere, zich zelf bewezen, onderdelen.
Het gaat daar ook niet om 100% up-to-date zijn, maar om dat iedereen er mee om kan gaan.

Slackware is een doe-het-zelf distro die voornamelijk bedoeld is voor mensen die zelf hun spul compilen.
Een voordeel is, is dat je exact in de hand hebt wat er op komt, en altijd het nieuwste van het nieuwste kunt gebruiken.
Natuurlijk wil je optimaal van deze voordelen profiteren, dus ga je voor de alller nieuwste (stable) versions bij het inrichten van een nieuw systeem.

Natuurlijk kun je wel RPM''s downen van distro''s als Mandrake, alleen het kost toch even tijd voordat ze er zijn en je zit met al die dependencies.
Pagina: 1