[BC3] Novell eDirectory Services voor Linux

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heeft iemand wel eens met Novell eDirectory Services (NDS) voor Linux gespeeld? Ik ben nu op m''n werk bezig met NDS. Ik wil een Linux server lid maken van onze Novell Netware Tree en dan personen met een terminal kunnen laten inloggen onder Linux maar dan met hun NDS naam zodat ik ze niet twee keer hoef in te voeren. Iemand een ideetje?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heeft iemand wel eens met Novell eDirectory Services (NDS) voor Linux gespeeld?
Ja.
Ik wil een Linux server lid maken van onze Novell Netware Tree en dan personen met een terminal kunnen laten inloggen onder Linux maar dan met hun NDS naam zodat ik ze niet twee keer hoef in te voeren. Iemand een ideetje?
Novell Account Management

• BC3 Victim
Werkt dit hetzelfde als NDS voor Linux? En kan dit ook met NDS voor Linux? LDAP authenticatie ofzo? En is er eventueel een evaluatie versie van account management, want ik moet de aanschaf van het pakket wel verantwoorden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Onno
  • Niet online
Werkt dit hetzelfde als NDS voor Linux?
Nee. NDS voor Linux is gewoon... een NDS server voor Linux. Niets meer. Dit is iets waarmee je Linux kunt laten authenticeren via NDS, en op wat voor OS NDS vervolgens draait maakt niks uit. Voor het een heb je het ander dus niet nodig.
En kan dit ook met NDS voor Linux?
NDS = NDS. Ongeacht het besturingssysteem waar het op draait. Dus ja... dat kan. (maar kennelijk heb je ook al NetWare servers, dus of het echt nuttig is NDS ook op Linux te installeren?)
LDAP authenticatie ofzo?
Nee, NDS authenticatie. :P
En is er eventueel een evaluatie versie van account management,
Niet dat ik weet.

• BC3 Victim
Hoe kan ik dan goedkoop en legaal een kopietje krijgen die ik op een linux bak kan installeren als testversie? Zijn er anders misschien nog meer manieren om in te kunnen loggen op de nds ipv de linux bak?

• Onno
  • Niet online
Je zou het kunnen proberen met pam_ldap en nss_ldap. Geen idee hoe goed dat werkt, maar het is iig wel gratis. :)

• BC3 Victim
Hoe werkt dit? En kan ik dan inloggen op onze tree?

• Onno
  • Niet online
Uhhm... je weet wat PAM en NSS zijn mag ik hopen?

Nou, dit zijn daar dus modules voor die met LDAP servers werken... en NDS ondersteunt LDAP, dus het zou moeten werken. :)

• BC3 Victim
Dus jij zegt dat de authenticatie via de libPAM module mogelijk is zoals beschreven staat in de LDAP-HOWTO?

• BC3 Victim
LDAP wil niet echt lukken, weet iemand hoe het moet? De NDS draait al wel.

Verwijderd

Er is volgende week bij novell in capelle een seminar over NDS voor solaris. Het is geen linux maar ik denk dat ze daar wel een hoop overeenkomsten zullen hebben en dat je er een hoop tips kunt opdoen.

• BC3 Victim
Leuke tagline, iemand krijgt hier vast ook Novell foldertjes of bezoekt de site regelmatig. :)

Ik kan alleen niet naar dat seminar, ik moet werken, en mijn baas laat me daar vast niet naar toe gaan voor één klein (hobby) projectje.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
http://www.novell.com/download/

kies voor:

NDS eDirectory 8.5 for Linux

#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Onno
  • Niet online
...maar daarmee kun je dus niet doen wat hij wil, zoals ik al zei...

• BC3 Victim
En hoe kan ik dan een evaluatieversie van UAM krijgen dan? Ik heb volgens Novell namelijk alleen die module nodig om te authenticeren!

• Onno
  • Niet online
Je kunt niet zomaar een evaluatie versie krijgen volgens mij. UAM zit wel in Novells Software Evaluation Library, maar die is niet gratis.

• BC3 Victim
Waarom is daar nou geen eval versie van? Ik moet het alleen maar even demonstreren....

Pagina: 1