[BC3] ISDN in Mandrake 8.0

Pagina: 1
Acties:

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
je hebt dus wel accounts enzo aangemaakt?
wat gebruik je om in te bellen?

ik kcmkisdn voor config (beetje)
en kisdn (inbellen)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hé, ik heb een vreemd probleem met mijn ISDN-card onder Mandrake 8.0 (kernel 2.4.2).

Hij detect hem keurig met het juiste type (Dynalink IS64PH), en ik kan keurig alle DNS-servers en blabla opgeven, maar als ik dan zeg ''maak connectie'' zegt-ie dat-ie geen card kan vinden of de card/kabel niet is aangesloten :? :?

Boot ik dan naar Windows 2000 (zonder iets te veranderen verder) doet-ie het wel gewoon keurig netjes, dus aan de kaart ligt het niet.

Toen dacht ik dus aan een mogelijk IRQ-conflict, maar hij doet het nu nog steeds niet, terwijl hij een keurig unique IRQ heeft nu (IRQ 4, COM-ports zijn disabled).

Heb wel ISDN-faq''s en howto''s gelezen maar daar word ik niet wijzer van...

ISDN 4 Linux is installed (doet-ie automatisch).

Nu zit ik dus op het eind van mijn latijn, aangezien ik maar een Linux-newbie ben....

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 26 april 2001 15:01 schreef admiral het volgende:
je hebt dus wel accounts enzo aangemaakt?
Ja. Ik heb het zowel onder Root als onder mijn eigen account geprobeerd, beiden werken niet.
wat gebruik je om in te bellen?
Dat icoontje op de KDE-desktop.

Maar als ik het vanaf de command prompt doe met ''isdnctrl dial ippp0'' zegt-ie ''no such device''. Wil ik hem met ''isdnctrl addif ippp0'' toevoegen zegt-ie dat ook |:(. Als ik het via KDE doe gaat het allemaal goed (keurig autodetected), maar dus weer niet bellen |:(

Virussen? Scan ze hier!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
check ''es met ifconfig welke netwerk devices je daar hebt staan.

er moet SOWIESO de device lo staan, waarschijnlijk ook een eth0 da''s dan je netwerk kaart en er moet een ippp0 staan, da''s nl. je ISDN-device, staat die er niet, dan moet je die adden met ifconfig of een andere GUI. Zelf gebruik ik daarvoor YasT, maar daar heb jij waarschijnlijk niet veel aan, aangzien dat SuSE is >:).

Ik heb gezegd.

Compromises are for the weak

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dank je, ik zal het morgen proberen.

Eth0 zal er niet staan, want er zit geen netwerkkaart in.

Ik laat het nog wel weten, maar mocht er nog iemand goede ideeën hebben, spui ze! Mijn dank is groot.

Virussen? Scan ze hier!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
heb je deze al gezien

hier heb ook wat mee aangekloot en mij is alles wel gelukt.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:47
Ik heb exact dezelfde ISDN kaart. Doet ut prima. Het enige probleem is het invullen van het hisax type kaart. Dit moet type 36 zijn (Winbond 3996(geloof ik) compatible..)

probeer es:
code:
1
"modprobe hisax protocol=2 type=36 ..."

en kijk naar de output (of in /var/log/message) of alles goed gaat.

[edit]
In RH heb je een x-proggie isdn-config, deze werkt perfect. Misschien ook in mandrake?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

heb je dat isdn4kutils script gerunned die die isdnctrl devices aanmaakt?

\o/

Pagina: 1