[BC3] Mandrake8.0 muis ?

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallowa,

Heb een probleem met mijn DEXXA optical muis in mandrake8.0 Tijdens de installatie had ik er voor gekozen om gewoon een standaard muis te installeren.Dat werkte goed behalve het scrollen dan. En laterzz heb ik dat veranderd omdat ik dacht het is een optical mouse en hij zou het vast wel doen als ik kies voor microsoft optical wheelmouse ,maar dat viel vies tegen toen ik linux opnieuw opstartte,nu staat de cursor vast en met het toetsenbord lukt het ook niet om de muis terug te zetten naar standaard.

Weet iemand nog een oplossing zonder mandrake opnieuw te installeren.

Verwijderd

Kun je misschien met een bootdisk booten en dan je XF86Config in ?

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
het toetsenbord staat toch niet vast???

dan kun je toch sowieso via de console de muis opnieuwinstellen met xf86config

3kwp pvoutput

Verwijderd

euhh. ik ben geen mandrake user maar het is toch dat hij controleerd voor nieuwe hardware :? zo ja-> ter hem eruit dan zegt zoiets van "remove from system configuration" ofzo .....toch :?

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo ben erweer.

Ik ga dat met xf86config proberen.

Maar in X lukt het op het toetsenbord niet helemaal. Op de een of andere manier krijg ik het plus tekentje wat voor mouse staat in harddrake niet open.Maar kan wel met de pijltjes toestsen navigeren.

De pest met mij is ben bestlang met linux bezig alleen als iets tegenzit dan hou ik het even voorgezien ,en later pak ik het weer op.Maar dan ben ik weer een hoop dingen vergeten :?