Hallo, ik ben nu 3 dagen aan het lezen met linux, veel meer dan zoeken en lezen heb ik eigenlijk niet gedaan
en dat geeft allemaal niks, was helemaal into Windows en wilde ook wel wat Linux gaan doen dus: Ik stel mezelf een doel. Ik wil een Irc Servertje gaan draaien onder Linux.
waarom ? Tja lijkt me leuk en moet gaan lukken.
mijn probleem:
Ik heb Debian geinstalleerd via FTP en dat werkt verder allemaal. hij start gewoon op
en ik heb IRCD-Dalnet3.6.7-3.deb ergens vandaan weten te toveren en ja die draait.
ik kan inloggen enzo maar HOE kom ik aan een Chanserv en een Nickserv ??
Ik heb vandaag heel de dag lees een uurtje of 4 gezocht naar een oplossing en zie door de bomen het bos niet meer.
Kan veel info vinden enzo maar nergens iets over die Irc services.
nogmaals ik ben dus echt een Newbie met Linux lees 3 dagen
maar ik wil dit om te beginnen wel voor elkaar krijgen. lijkt een leuke stimulans om door te gaan met linux 
kan iemand mij een beetje op weg helpen wat ik moet doen of moet downloaden en vooral WAAR.
liefst in gewoon Nederlands
en met welk progje kun je makkelijk configfiles editten ?
Als ik een verkeerde Linux versie gekozen heb kun je dat natuurlijk ook even zeggen maar deze leek me gewoon wel leuk.
Alvast bedankt
Harrie
waarom ? Tja lijkt me leuk en moet gaan lukken.
mijn probleem:
Ik heb Debian geinstalleerd via FTP en dat werkt verder allemaal. hij start gewoon op
ik kan inloggen enzo maar HOE kom ik aan een Chanserv en een Nickserv ??
Ik heb vandaag heel de dag lees een uurtje of 4 gezocht naar een oplossing en zie door de bomen het bos niet meer.
Kan veel info vinden enzo maar nergens iets over die Irc services.
nogmaals ik ben dus echt een Newbie met Linux lees 3 dagen
kan iemand mij een beetje op weg helpen wat ik moet doen of moet downloaden en vooral WAAR.
liefst in gewoon Nederlands
en met welk progje kun je makkelijk configfiles editten ?
Als ik een verkeerde Linux versie gekozen heb kun je dat natuurlijk ook even zeggen maar deze leek me gewoon wel leuk.
Alvast bedankt
Harrie