[BC3] 100% newbie -- Debian -- Ircd-dalnet_4.6.7-3 Vraag

Pagina: 1
Acties:

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Hallo, ik ben nu 3 dagen aan het lezen met linux, veel meer dan zoeken en lezen heb ik eigenlijk niet gedaan :) en dat geeft allemaal niks, was helemaal into Windows en wilde ook wel wat Linux gaan doen dus: Ik stel mezelf een doel. Ik wil een Irc Servertje gaan draaien onder Linux.

waarom ? Tja lijkt me leuk en moet gaan lukken.

mijn probleem:

Ik heb Debian geinstalleerd via FTP en dat werkt verder allemaal. hij start gewoon op :) en ik heb IRCD-Dalnet3.6.7-3.deb ergens vandaan weten te toveren en ja die draait.

ik kan inloggen enzo maar HOE kom ik aan een Chanserv en een Nickserv ??

Ik heb vandaag heel de dag lees een uurtje of 4 gezocht naar een oplossing en zie door de bomen het bos niet meer.
Kan veel info vinden enzo maar nergens iets over die Irc services.

nogmaals ik ben dus echt een Newbie met Linux lees 3 dagen :P maar ik wil dit om te beginnen wel voor elkaar krijgen. lijkt een leuke stimulans om door te gaan met linux :)

kan iemand mij een beetje op weg helpen wat ik moet doen of moet downloaden en vooral WAAR.

liefst in gewoon Nederlands :)

en met welk progje kun je makkelijk configfiles editten ?

Als ik een verkeerde Linux versie gekozen heb kun je dat natuurlijk ook even zeggen maar deze leek me gewoon wel leuk.

Alvast bedankt

Harrie

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
debian is op zich best wel als beginners linux te gebruiken, al moet je er wat meer bij lezen dan bij andere distro''s en moet je wat meer met de hand doen.

Het voordeel van debian vindt ik het prachtige pakket systeem. Met apt is alles zo makkelijk te installeren.

Wil je wat meer instellingen doen, en je bent er nog niet helemaal in thuis, zou je kunnen upgraden naar progency.

Verder kan ik je bij je vraag geen hulp geven. Maar wilde even mijn mening geven dat debian best als beginners distro te gebruiken is.

3kwp pvoutput

• Harrie666
Tnx

ja je moet wat he :)

ik ben anderhalf jaar geleden een keer met Suze begonnen en dat vind ik niks ik weet niet waarom maar het beviel me niet. Debian ja dat voelt goed en dat lezen is geen probleem en ik heb ook echt wel gezocht maar na 4 uur lang zoeken op die services toch een keer een vraag posten dan maar.

Tot aan hier toe heb ik het kunnen vinden in de howto''s en de andere help files all over the net maar nu kan ik niks vinden.

kan zijn dat ik verkeerd zoek maar oke, ik weet het niet meer en vraag een keer om hulp

HELP :):):)

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

www.digatech.net

die Ircd is veel makkelijker voor je, niet omdat wij hem gebruiken maar omdat het zo is :D

met support!;)

http://www.digatech.net/download/digatech-1.2.1.tar.gz

en services kun je sirv pakken

maareh.. als je denkt dat je zo maar ff een compleet netwerk met services op zet zit je er een beetje zwaar naast ben ik bang.

• Harrie666
Tnx ik ga ff kijken.

maar over dat Netwerk met services, ik heb hier een redelijk leuk netwerk draaien. een Win2k server met Exchange alles staat in verbinding met Internet via een Netscreen Firewall en verder werkt alles perfect.

zelfs de Exchange chatservice enzo werkt prima en netwerken op zich daar heb ik geen problemen mee.

Tcp/Ip als protocol enzo is me wel duidelijk en dat is ook niet waarom ik Linux wil gaan doen maar om het nu as desktop OS te gaan draaien dat zag ik niet zo zitten.

Ik stelde mezelf een doel en dat was de chatservice omdat ik daar niet tevreden over was in Windows.

Je moet ergens gaan beginnen zeg ik dan en maar een paar weken gaan aankloten en maar gaan lezen dat werkt bij mij niet, ik moet gericht iets gaan maken en tot nu toe snap ik ook nog wat ik gedaan heb alleen wil ik die services er bij hebben en dat schijnt moeilijk te zijn want ik kan er niks over vinden.:(

maar ik ga die link van jou ff kijken bedankt.

• jep

jep

een server is ook geen workstation, ook geen goed idee om dat te combineren

• Harrie666
Op donderdag 26 april 2001 11:55 schreef j3p het volgende:
een server is ook geen workstation, ook geen goed idee om dat te combineren
Was ook niet van plan dat te gaan combineren :)

Ik heb jou link ff gekeken maar alles wat help heet enzo is under construction dus daar schiet ik weinig mee op.

iemand meer ideeen ?

• jep

jep

?

je download ircd en installed hem? README zit erbij? weinig under construction.. die site gaat over een netwerk, de hulp over de ircd zit in de package

• Harrie666
Op donderdag 26 april 2001 15:07 schreef j3p het volgende:
?

je download ircd en installed hem? README zit erbij? weinig under construction.. die site gaat over een netwerk, de hulp over de ircd zit in de package
Normaal lees ik eerst voordat ik als een dolle alles ga downloaden maar ik ga het proberen.

ik laat het wel weten :)

• Harrie666
Ik ben er nog niet uit.

die chatserver krijg ik wel draaiend maar dat had ik al.

wat is het geheim van die Nickserv en chanserv ????

• jep

jep

Dat het een apparte package is die je moet installeren, draaien, lines aan je ircd.conf toevoegen en spelen..

Meer werk dan je denkt ;)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Servowire

prutser:~#

Op woensdag 25 april 2001 22:33 schreef Harrie666 het volgende:
Hallo, ik ben nu 3 dagen aan het lezen met linux, veel meer dan zoeken en lezen heb ik eigenlijk niet gedaan :) en dat geeft allemaal niks, was helemaal into Windows en wilde ook wel wat Linux gaan doen dus: Ik stel mezelf een doel. Ik wil een Irc Servertje gaan draaien onder Linux.

waarom ? Tja lijkt me leuk en moet gaan lukken.

mijn probleem:

Ik heb Debian geinstalleerd via FTP en dat werkt verder allemaal. hij start gewoon op :) en ik heb IRCD-Dalnet3.6.7-3.deb ergens vandaan weten te toveren en ja die draait.

ik kan inloggen enzo maar HOE kom ik aan een Chanserv en een Nickserv ??

Ik heb vandaag heel de dag lees een uurtje of 4 gezocht naar een oplossing en zie door de bomen het bos niet meer.
Kan veel info vinden enzo maar nergens iets over die Irc services.

nogmaals ik ben dus echt een Newbie met Linux lees 3 dagen :P maar ik wil dit om te beginnen wel voor elkaar krijgen. lijkt een leuke stimulans om door te gaan met linux :)

kan iemand mij een beetje op weg helpen wat ik moet doen of moet downloaden en vooral WAAR.

liefst in gewoon Nederlands :)

en met welk progje kun je makkelijk configfiles editten ?

Als ik een verkeerde Linux versie gekozen heb kun je dat natuurlijk ook even zeggen maar deze leek me gewoon wel leuk.

Alvast bedankt

Harrie
gewoon met apt-get ff de OSS lijst ophalen

met papier mache kun je alles maken!!

Pagina: 1