pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Wat heb ik gedaan ? Vanuit de /
chmod -R 600 *
Met als gevolg : zelfs root krijgt bij alles permission denied, wou niet meer afsluiten ook !
Nu krijg ik dit als ik opstart :
kernel panic: no init found. Try passing
init= option to kernel
Is hier nog iets mee aan te vangen, of wordt het een format ?
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Maar toch
Anyway, om zo''n dingen in de toekomst te vermijden : bestaat er ergens een goede uitleg over de werking van chmod ? Liefst met een paar voorbeelden bij.
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Verwijderd
Eerst kijken, dan vragen, jaja, ik weet het
Verwijderd
U ziet maar weer dat je moet oppassen als je als root gaat lopen kutten op je systeem.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
''k Wou eigenlijk vooral alles op -rw zetten voor de gewone users, met uitzondering van hun homedir.
Alle andere wou ik enkel voor roots toegankelijk maken...
Beetje te enthousiast geweest
thx, zegt inderdaad veel meerOp woensdag 25 april 2001 23:17 schreef Jotti het volgende:
Even topictitel wat aantrekkelijker gemaakt... ''help'' is zo nikszeggend
Verwijderd
Wat dacht je van man chmod ?!?!?!?!Op woensdag 25 april 2001 22:15 schreef G8KeePeR het volgende:
Anyway, om zo''n dingen in de toekomst te vermijden : bestaat er ergens een goede uitleg over de werking van chmod ? Liefst met een paar voorbeelden bij.
Wat je nog zou kunnen doen is booten van een cdrom, je oude FS''s mounten onder /mnt ofsow, chmod -R 0755 /<mntofsow>/*, en dan alles nalopen...
Had daar ook aan gedacht, maar het is in dit geval niet echt nodigOp donderdag 26 april 2001 09:24 schreef T006 het volgende:
Gewoon ff proberen die hd in een andere Linux bak te doen en dan de perms veranderen....
Suc6
Won''t ever do THAT again
Verwijderd
''man chmod'' is een goeie om mee te beginnen, maar misschien is ''man man'' nog beter.;)