[BC3] Slackware 7.2 komt er aan!

Pagina: 1
Acties:

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Woeiii! Voor alle Slackware aanhangers:

Slackware 7.2 zit er aan te komen!

quote van slackware.com:
There is also another batch of updates to slackware-current,
the ongoing development branch. The changes are
mostly rearrangements of existing packages, but
there''s also a major Samba update. We''re
getting closer to a beta freeze...
Sweeeeeet :D Werd tijd, na vele upgrade sessies van de berg slackware servers in mn beheer eindelijk eens een verse release, na een jaar bijna :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Jummie :)

Ik ga alleen me huidige server niet upgraden maar eerder updaten ...

Maybe kan m''n (nog te maken)fileserver de gelukkige zijn om slackware 7.2 te draaien.

Ik ga dan in ieder geval de wks wel upgraden

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Wat zal dat heerlijk zijn zeg :) een aantal servers draaien nu al current, maar het updaten is echt vreselijk :(

In slack 7.2 zal ook kernel 2.4.x zitten heb ik ergens gelezen... :9

Verwijderd

mwoah.. ik draai dan wel slackware, maar ik update zelf eigenlijk al alles.. ik draai allang x 4.0.3, 2.4.3, glibc-2.2.2, etc..

maarja, wel goed nieuws want dan heb ik er weer een nieuwe bootable slack cd erbij :)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
in ieder geval zat iptables al in de current en hoefde ik verder niets te downloaden om 2.4.3 te installeren. :) dus kan het haast niet anders dat er een 2.4.x kernel in 7.2 zal komen.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

Zijn er ook mensen van plan om Slackware 7.2 aan te schaffen??

Of wordt het zon beetje downloaden?:?

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

leechen ofcourse!

je bent student of je bent het niet :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor persoonlijk gebruik -> downloaden
Voor mn werk -> kopen

Op het moment is -current overigens nog gebaseerd op kernel 2.2.19 :/

Verwijderd

van de (voorlopige?) README van 7.2:
README for Slackware Linux 7.2.0.

Slackware 7.2 is a complete distribution of the Linux operating system. This
version contains the 2.2.19 Linux kernel, plus recent versions of these (and
other) software packages:

- Kernel modules 2.2.19
- PPP daemon 2.4.0
- Dynamic linker (ld.so) 1.9.9
- C compiler egcs-1.1.2 and gcc-2.95.3.
- Binutils 2.10.1.0.4
- C Library glibc-2.2.2
- C++ Library libstdc++-3-libc6.1-2-2.10.0
- Procps 2.0.7
- Gpm 1.19.3
- SysVinit 2.78
- Shadow Password Suite shadow-19990827
- Util-linux util-linux-2.11a
- X Window System XFree86 4.0.3

Mail here _pours_ in at high volume, but feel free to report any problems you
find. I can''t promise a response but I *do* appreciate the help people offer
me in fixing problems. Also, if you do write to me, please use include a
valid email address somewhere in the message itself. You''d be surprised how
many people I can''t write back to because the return address is mangled for
some reason. Some of these people are even writing to me in reference to
mail-related problems... "Why is my return address on outgoing mail wrong?" :^)
ondanks het feit dat het geen kernel 2.4.x is, ziet het er toch netjes uit :)
en 2.4.x is toch minder server-georienteerd dan 2.2.x imho... ''t mag dan wel meer support voor alles en nog wat hebben, ik heb er gewoon een wat ''compacter'' gevoel bij (8>

er was hier trouwens een tijd geleden fuzz over bij slashdot voor de geinteresseerden... ;)

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 19:29 schreef imdos het volgende:
Jummie :)

Ik ga alleen me huidige server niet upgraden maar eerder updaten ...

Maybe kan m''n (nog te maken)fileserver de gelukkige zijn om slackware 7.2 te draaien.

Ik ga dan in ieder geval de wks wel upgraden
Imdos
Kerel.........heh!

• Xu

Xu

Op woensdag 25 april 2001 22:37 schreef imdos het volgende:
leechen ofcourse!

je bent student of je bent het niet :)
Absoluut correct.

Ik zat effe te denken hoeveel slackware gebruikers, slackware ondersteunen met het kopen van slakware distributie.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Slackware!!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 00:13 schreef Hans het volgende:
Voor persoonlijk gebruik -> downloaden
Voor mn werk -> kopen

Op het moment is -current overigens nog gebaseerd op kernel 2.2.19 :/
Allicht de 2.4.x-serie is verre van stabiel. Slackware houdt wel van stabiele systemen, vandaar. Uiteraard kan je natuurlijk je eigen kernel erbij proberen als je de behoefte voelt.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik zat effe te denken hoeveel slackware gebruikers, slackware ondersteunen met het kopen van slakware distributie.
Vrij weinig, ben ik bang! Btw; we blijven hollanders en het is gratis, dus tel uit je winst :P

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 13:38 schreef imdos het volgende:

[..]

Vrij weinig, ben ik bang! Btw; we blijven hollanders en het is gratis, dus tel uit je winst :P
Als je die draad (die nu verwijderd is :?) op het forum van slackware las waren er erg veel mensen die zeiden dat ze er voor wilden betalen om slackware in leven te houden...

Ik ben maar een arme student die niet eens een nieuwe PC kan kopen :'( :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Met Slackware gaat het inmiddels alweer beter :) Want zoals jullie weten zijn de Slackware developers op straat gegooid en moeten ze zelf verder, want de nieuwe eigenaar van BSDi heeft geen zin om verder te gaan met Slackware (wat een idioten zijn dat dan zeg...).
Maar ze hebben al een nieuwe ftp server en het gaat goed met 7.2. Ik heb hier de current draaien met Kernel 2.4.3, XFree 4.0.3, KDE 2.1.1, Gnome 1.4. Loopt allemaal weer als een trein zoals gewoonlijk.
Nu maar hopen dat Slackware op tijd kernel 2.4 en Gnome 1.4 stabiel genoeg vind, want dan heb je echt wel een gave distributie dus! Ikke ga hem dan zeker kopen.

[deze advertentieruimte is te koop]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
De 2.4 kernel is wel eens stuk sneller dan de 2.2.

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 18:08 schreef Pc123 het volgende:

De 2.4 kernel is wel eens stuk sneller dan de 2.2.
in welk opzicht?? grafisch, logisch.. maar op servergebied? weet ik nog niet.. (''tuurlijk zit iptables er standaard bij, maar zit die ook niet bij 2.2.19? (ik weet het niet, maar zou het wel logisch vinden).

veel mensen hebben toch liever een 100% stabiele kernel (ok, 100% is het nooit..) dan een minder stabiele die sneller werkt. en als je wilt, kun je het natuurlijk altijd zelf updaten.. ik zie het probleem niet helemaal....

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
Wat een ophef over een nieuwe slack distro zeg..

natuurlijk wel leuk enzo, maar als je regelmatig de updates bijhoudt hoef je nooit te updaten.

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 22:50 schreef Phantom_ het volgende:
Wat een ophef over een nieuwe slack distro zeg..

natuurlijk wel leuk enzo, maar als je regelmatig de updates bijhoud hoef je nooit te updaten.
Nee, maar het is zoveel handiger dat je gewoon een nieuw startpunt hebt om vanaf te installeren...nu zit je met current te prutsen en er komen nog al veel veranderingen die er voor zorgen dat je weer je glibc ed moet gaan updaten, dat is niet prettig...

7.1 is gewoon te verouderd...als je die gebruikt moet je nog zoveel met de hand compilen (mysql, php, gd, openssh, openssl enz) dit is gewoon een heel stuk makkelijker...en als je 7.2 stable eenmaal hebt draaien hoef je alleen maar in de patches directory te kijken of de mailinglist te volgen om te zien of er exploits in zitten oid en hoef je niet je halve slackware in init 1 te updaten :)

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
das waar. maar die lijst van apps die je omschrijft moet je zowiezo installeren..

(of zitten die er al bij ??)

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 22:58 schreef Phantom_ het volgende:
das waar. maar die lijst van apps die je omschrijft moet je zowiezo installeren..

(of zitten die er al bij ??)
Bij de current wel ja...en dus straks ook in 7.2 :9~

• Xu

Xu

T''is een helse karwei, alles updaten... hopelijk komt slack 7.2 snel, ben wel benieuwd.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:48

Cyphax

Moderator LNX/AI
shiiiiiiiiiit weer een hele iso downen ;)
nahjah ik zie wel, alles is zo ook te updaten, hoef je je box tenminste niet te reinstallen (tenzij je ''t vernaait natuurlijk)

Saved by the buoyancy of citrus

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

mjah wel lachuh.. maar ik update alles zelf wel.. ben nu toch wel helemaal uptodate. :)
maar wel handig opzich voor nieuwe installaties...
Pagina: 1