De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je major en/of minor nummers zijn fout.
Major en minor nummer zijn de manier in linux om een bestandje te koppelen aan een bepaald apparaat. Major nummer 4 staat (bijvoorbeeld) voor de IDE bus. Minor nummer 3 zou dan bijvoorbeeld de 2e harddisk kunnen zijn.
Oplossing:
Verwijder de /dev/fd0 bestandjes.
Kijk in /usr/src/linux-2.4.2/Documentation/devices.txt voor de juiste major en minor nummers.
maak de devices opnieuw aan met het commando "mknod".
De vraag is of het wel zo is dat je major en minor nummer fout zijn. Je moet natuurlijk wel ondersteuning hebben meegecompileerd voor je floppydrive en je CD-rom drive... (DUH).
(Floppy: Block devices -> Floppy support.)
(CDROM: ATA/IDE/MFM -> Include IDE/ATAPI CDROM support OF SCSI-emulation (voor je brander))
Thnx
p.s. Ik had inderdaad devices.txt doorgenomen maar werd er niet helemaal wijs uit hoe ik het moest interpreteren en gebruiken..
vervolg-- helaas, heb zoals je aanraadde de bestaande /dev/fd0(xxx) weggegooid en opnieuw aangemaakt met: mknod /dev/fd0 b 0 0 voor /dev/fd0 maar nog steeds dezelfde melding..
insmod floppy geeft aan dat hij al geladen is
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Is er dan echt niemand die dit eerder heeft gezien?
Anybody?
Andere hint: maak jouw kernel eens exact gelijk aan de Suse kernel. Als het dan wel werkt kun je beetje bij beetje gaan customizen totdat je het probleem vind...veel werk, maar het werkt gegarandeerd.
In de mailinglists heb ik ook nog niet echt een oplossing gevonden.. Thnx in ieder geval
p.s. als je mocht besluiten de warmte op te zoeken (in SR) dan ben je hier wel welkom om eens te kijken naar die bak..
nog steeds niet opgelost maar ik ga de oplossingen hierboven wel ff proberen...
had er met redhat 5.2 trouwens geen last van
Het probleem is hier opgelost.. Het zat in een hoek die ik niet had verwacht en totaal over het hoofd had gezien: Floopy was door windoozz 2k geformateerd en cd''tje was MS joliet.. 3 keer raden wat niet meegecompileerd was......