Toon posts:

[BC3] Fout tijdens opstarten linux wat betekend dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben bezig met het installeren van linux, het installeren gaat zonder fouten maar als ik dan eenmaal klaar ben en het systeem op ga starten krijg ik de volgende melding:
" CPU:Amd Duron (tm)Processor Stepping 00
Enabling extended fast FPU save and restore .....done

Disabling Serial number.....general protection fault:0000
Cpu:0

(dan nog een hoop text en als laatste verschijnt het volgende en hij blijft hangen)

Kernel Panic:Attempted to kill the idle task!
In swapper task-not syncing

Ps. ik heb het geprobeerd met linux redhat 6,1:6,2: 7.0 Suse ,Mandrake

Ik gebruik gewoon ide (dus geen ata 66 of zoiets)

het heeft altijd goed gewerkt tot gisteren toe! :(:(

Help

Verwijderd

Heb je toevallig een multiproc systeem?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op woensdag 25 april 2001 17:29 schreef The Daan het volgende:
Heb je toevallig een multiproc systeem?
amd duron multiproc? wat denk je zelf?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

hmm, ja stom van mij. |:(
maar ik had even op wat newsgroepen gezocht en veel mensen met ongeveer dezelfde problemen hadden dat op een multiproc systeem.

er is verder best wat info te vinden op internet over die kernel panic...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb dat probleem wel met een MultiProc systeem kan iemand me daarbij verder helpen? TheDaan??
Waar had je die info gevonden?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Kijk eens even op deze url, er staat, denk ik wel wat relevante info voor je op... http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/Get.asp?Article=1271

Groeten Oinki

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Het komt doordat de oude linux-distributies de AMD Duron zien als Pentium III. De kernel probeerd het serial number uit te zetten, maar de Duron heeft die niet, gevolg: dood.

Als je opstart met ''linux x86_serial_nr=1'' bij Lilo zou die het moeten doen. Kijk anders even hier: http://www.redhat.com/support/alex/42.html

Succes ermee.

edit:

Hmmm, volgende keer lees ik eerst wel even de bestaande posts, hierboven staat precies hetzelfde :P

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft een Duron wel een serial no. ?

Volgens mij komt dat alleen bij de pIII en p4 voor.

• BC3 Victim
svdmeer vroeg of de Duron een serienummer heeft: Nee, dat heeft ie niet en daarom geeft hij dus een foutmelding.
Ik heb begrepen dat met een iets recentere kernel de proc. goed wordt herkend. Kan echter niet uit ervaring spreken..
Wil iemand ook eens naar mijn probleem kijken? Ik heb geen ideetjes meer.. (wrong major or minor number)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Daar zal het tóch niet helemaal aan liggen want ik heb ook een Duron en ik heb ook daarop SuSE 7.0 gedraaid (7.1 ook trouwens) en dat ging prima. Niks geen kernel panic...

• BC3 Victim
Het probleem doet zich alleen maar voor wanneer de kernel hiernaar (naar het serienummer) kijkt, als cpu serienummer "uit" staat zul je geen foutmelding te zien krijgen..

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Da''s dus deze error :?

Kernel panic : unable to mount root from f2 on .....

Zoiets ?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
he he, nee dan kan hij je root filesystem niet mounten, ws een partitie verhuisd op je hdd of zo :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Naja het was een wild quess :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• BC3 Victim
Pier, de oorzaak van die melding die jij geeft lijkt verdacht veel op wat je zou krijgen wanneer de ondersteuning voor ext2fs niet gecompileerd is in de kernel.. dat is nl. wel nodig als hij het root filesystem moet mounten.. :)

Pagina: 1