Verwijderd
oke ik heb m''n geinstalleerd (Hij heeft wel alles van m''n harde schijf gekickt
)
maar nu kan ik zeg maar inloggen.... maar hoe moet ik nu verder?
ik heb server instal gedaan
maar hoe kan ik X nu installeren?
met welke commands, want ik kan nergens een fantsoenlijke manual vinden
zeg er trouwens ook maar meteen bij hoe ik ''m weer kan formateren, ook altijd handig
maar nu kan ik zeg maar inloggen.... maar hoe moet ik nu verder?
ik heb server instal gedaan
maar hoe kan ik X nu installeren?
met welke commands, want ik kan nergens een fantsoenlijke manual vinden
zeg er trouwens ook maar meteen bij hoe ik ''m weer kan formateren, ook altijd handig
Dat alles leeggooien had niet gehoeven maar ja het is nu te laat. De kans is groot dat X al is geinstalleerd... probeer eens het commando startx.
Anders Xconfigurator om de boel te configureren. En als dat niet werkt zul je alle RPMS aangaande X met de hand moeten installeren. Namen weet ik zo niet uit het hoofd. Staan op cd1/RPMS. Zie rode hoed site.
Formateren oftewel leeggooien: dos flop, eerst fdisk /mbr en dan fdisk opstarten om de non dos partities te killen. Tenzij je een extended partitie hebt met daarin een non dos partitie (kan je niet met fdisk verwijderen) want dan moet je andere tools gebruiken zoals partition magiq of zo''n harddisk wisser.
Anders Xconfigurator om de boel te configureren. En als dat niet werkt zul je alle RPMS aangaande X met de hand moeten installeren. Namen weet ik zo niet uit het hoofd. Staan op cd1/RPMS. Zie rode hoed site.
Formateren oftewel leeggooien: dos flop, eerst fdisk /mbr en dan fdisk opstarten om de non dos partities te killen. Tenzij je een extended partitie hebt met daarin een non dos partitie (kan je niet met fdisk verwijderen) want dan moet je andere tools gebruiken zoals partition magiq of zo''n harddisk wisser.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
ik heb dus dat laatste..... dit dus:
Tenzij je een extended partitie hebt met daarin een non dos partitie (kan je niet met fdisk verwijderen) want
maar win98 staat er niet meer op dus partition magic werkt niet
kan ik ''m ook wissen dmv de bois?
of werkt dat niet?
Tenzij je een extended partitie hebt met daarin een non dos partitie (kan je niet met fdisk verwijderen) want
maar win98 staat er niet meer op dus partition magic werkt niet
kan ik ''m ook wissen dmv de bois?
of werkt dat niet?
Hoho wil je RH nu al wissen ?
Dat is wel errrug snel. tsss.
Denk niet dat je kan wissen via het bios. Zoek ff op het net naar een toolje om je disk te leeg te gooien.
Trouwens Partition magic heeft ook een dos variant.
Dat is wel errrug snel. tsss.
Denk niet dat je kan wissen via het bios. Zoek ff op het net naar een toolje om je disk te leeg te gooien.
Trouwens Partition magic heeft ook een dos variant.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb hetzelfde probleem gehad
de makklijkste oplossing die ik vond
is de redhat cd er weer in
booten van cd tot en met disk druid
daar alles partitie weg gooien
en nieuwe win >32 aanmaken (weet niet zeker hoe het heet)
als je alles opgeslagen hebt een harde reboot geven en opstarten met een dos flop waar fdisk op staat
daarna fdisk /mbr
en je kan hem daarna ook partitioneren zoals je wil
en om x te instaleren kan je beter een nieuwe instralatie van redhat doen en dan workstation of custom kiezen wat ik heb dat ook een keertje geprobeerd en je wil niet weten hoeveel parketjes x gebruikt
hoop dat je er wat aan heb
mvg
DaFearLess
de makklijkste oplossing die ik vond
is de redhat cd er weer in
booten van cd tot en met disk druid
daar alles partitie weg gooien
en nieuwe win >32 aanmaken (weet niet zeker hoe het heet)
als je alles opgeslagen hebt een harde reboot geven en opstarten met een dos flop waar fdisk op staat
daarna fdisk /mbr
en je kan hem daarna ook partitioneren zoals je wil
en om x te instaleren kan je beter een nieuwe instralatie van redhat doen en dan workstation of custom kiezen wat ik heb dat ook een keertje geprobeerd en je wil niet weten hoeveel parketjes x gebruikt
hoop dat je er wat aan heb
mvg
DaFearLess
Pagina: 1