[BC3] Unknown host

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Als ik vanaf m''n Linuxbak naar m''n WinMe-PC wil pingen door middel van de naam (dus "ping maikel") dan geeft ie ''Unknown host''. :(
Naar het IP-nummer pingen lukt wel. En andersom ook dmv de naam. Ook in netwerkomgeving bij Windows kan ik m''n Linuxbak zien.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45

Valium

- rustig maar -

Regelt er een bepaalde computer de namen in je netwerk (DNS-servertje?).

Zo niet, dan moet je in /etc een bestandje hosts aanmaken en daarin alle computers met IP en naam zetten.

Als je wel zo''n compu hebt (DNS), dan moet die ingesteld worden op je Linux-bak in het bestand /etc/resolv.conf

Verwijderd

Draai je samba op die linuxbak?

Zo nee dan herkent linux de naam van je WinMe pc niet, deze moet dan eerst opgenomen worden in de /etc/hosts file.

Zo ja, check dan of je de nmbd binary heb draaien, die zorgt voor de conversie van naam naar ip op wins nivo.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Draai je samba op die linuxbak?

Zo nee dan herkent linux de naam van je WinMe pc niet, deze moet dan eerst opgenomen worden in de /etc/hosts file.

Zo ja, check dan of je de nmbd binary heb draaien, die zorgt voor de conversie van naam naar ip op wins nivo.
Samba draait ja. Ook de nmbd als het goed is. Ik kan hetnu ff niet checken, zit op m''n werk nu.
Ik heb geen DNS draaien.

Verwijderd

Als nmbd draait, zet dan op je winMe pc ff in netwerkconfig bij WiNS server het ip van je linux machine. reboot je WinMe bak daarna en theoretisch moet ie dan opgenomen zijn in de WiNS database van Samba.