De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Localhost is where the heart is
Beginners wordt het makkelijker gemaakt. Gevorderden wordt het moeilijker gemaakt, zo niet onmogelijk.
Voorbeeld: Mandrake GPM. Probeer dat maar eens met de hand in te stellen. Het zit helemaal ingewoven in de X-configuratie.
Overigens is RedHat een tussenvorm IMO. Mandrake is een echte beginnersdistro.
Waarom niet? Ik ben een zeikerd en wil argumenten zienOp woensdag 25 april 2001 03:11 schreef NiPeng het volgende:
Ik begrijp deze opmerkingen niet.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Waarom ik dat wil weten ? Ik gebruik al tijden RH en om dan ff beginner genoemd te worden was wel een beetje lullig. Trouwens de verschillen met de andere distro''s bijv debian (welke ik het laatste half jaar heb gebruikt) zijn niet zo groot (imho). Je moet af en toe eens zoeken maar je komt er altijd wel uit.
RH installeert veel spul als je daarvoor kiest.
Echter je kan ook gewoon zelf aangeven wat je wilt installeren.
Ik was gewoon een beetje pissig om voor "beginner" uitgemaakt te worden
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Yep, je hebt gelijk. Was een beetje pissed off. Had alleen het idee dat die persoon die dat postte het denigrerend bedoelde.Op woensdag 25 april 2001 09:34 schreef Jotti het volgende:
Hehe ja, dat snap ik wel... maar ik ben van mening dat je niet per definitie een beginner bent als je Red Hat gebruikt, maar andersom geldt wel dat een hoop beginners met Red Hat bezig gaan omdat RH daar gewoon aardig geschikt voor is. Daarom vind ik het wel een beginnersdistro
Ben nog begonnen met een v1.x kernel op een 386. Dat was werken zeg (vooral omdat ik er de ballen van begreep toen)
Echte Linux-b1kkelZ gebruiken <insert hard to use distro here>.
* jep lix jot
Verder kom je er op een gegeven moment achter dat rpm niet zaligmakend is.
Niks tegen ''beginners'' distro''s hoor, maar waarom begin je met linux? Om te klooien en te spelen en te leren. Op een gegeven moment is Redhat moeilijker te configgen door een hoor ''menu-gehalte'' en worden custom config files lastig: Tijd voor een nieuwe distro.
Omdat het zo moeilijk is?Op woensdag 25 april 2001 19:31 schreef j3p het volgende:
Debian, ik vind redhat maar niets
* ACM lix jot
Jij hebt een note erbijOp woensdag 25 april 2001 19:31 schreef j3p het volgende:
* Jordi lix jot
Wat is er tegen rpm????[b]
Verder kom je er op een gegeven moment achter dat rpm niet zaligmakend is.
Dat staat er toch, het is niet zaligmakendOp woensdag 25 april 2001 23:14 schreef x-wolf het volgende:
[..]
Wat is er tegen rpm????
Maar dat is .deb ook niet, en ".slack" ook niet. En de ports van freebsd ook niet. En .msi van windows al helemaal niet
doe mij een lol, ik als Die hard windows fanOp donderdag 26 april 2001 00:30 schreef ACM het volgende:
[..]
En .msi van windows al helemaal niet
eeeeeh ja Niks inderdaad maar oke je kunt niet alles hebben
Zie je welOp donderdag 26 april 2001 03:38 schreef Harrie666 het volgende:
[..]
doe mij een lol, ik als Die hard windows fanwil een beetje Linux gaan spelen begin je nu al te zeiken ja dan gaat het niet leuk worden ben ik bang ik bedoel wat is er erger dan een .msi ????
eeeeeh ja Niks inderdaad maar oke je kunt niet alles hebben
Nah, wat ik gewoon bedoel is dat al die typen allemaal voor en nadelen hebben.
Zelfs .msi (werkt standaard in win2k, toch wel een voordeel
Verwijderd
De meeste apps die installeer onder Mandrake, compileer ik zelf. het is dan wel makkelijk als ik weer wat libs mis, om gewoon ff een RPMmetje eroverheen te knallen, en dan kan ie weer.
Dus ik sluit me bij NiPeng ed aan:
Die "beginners"distro''s zijn NIET alleen voor beginners, ook voor die-hard linuxers zijn ze (vaak) erg geschikt omdat het een hoop werk kan schelen..
Nadat ik gekozen heb voor de manier waarop (ja ik ben nog niet handig genoeg om text te kiezen ) gaatr het even verder en dan krijg ik op mijn monitor een waarschuwing:
Attention out the range
h:88.3 khz v:157.2 hz
En daarna doet ie niets meer ....
Weet iemands wat dit is .. Ik dacht zelf dat het iets met de monitor was maar ik kon ook niet het monitor menutje in op dat moment en iets veranderen..
Dat verschil merk je wel als je eens met rpm en deb gewerkt hebt. Rpm en deb checken allebei dependencies, rpm lost ze niet op, deb wel......Op woensdag 25 april 2001 23:14 schreef x-wolf het volgende:
[..]
Wat is er tegen rpm????
Verwijderd
De refresh rate die je videokaart levert kan de monitor niet aan. M.a.w. Je moet de videokaart vertellen welke refreshrate hij wel moet gebruiken. Vermoedelijk heb je bij het configureren van X de verkeerde monitor opgegeven. Ik zou zeggen: Open er een nieuw topic over, of gebruik de search ff, of kijk ff op linuxdoc of google.Op donderdag 26 april 2001 09:02 schreef karanin1 het volgende:
OK ik ben een beginner en wilde net beginnen met het instakeren van RH 7 naast win2k
Nadat ik gekozen heb voor de manier waarop (ja ik ben nog niet handig genoeg om text te kiezen ) gaatr het even verder en dan krijg ik op mijn monitor een waarschuwing:
Attention out the range
h:88.3 khz v:157.2 hz
En daarna doet ie niets meer ....
Weet iemands wat dit is .. Ik dacht zelf dat het iets met de monitor was maar ik kon ook niet het monitor menutje in op dat moment en iets veranderen..
Ben ik het volledig mee eens..Dus ik sluit me bij NiPeng ed aan:
Die "beginners"distro''s zijn NIET alleen voor beginners, ook voor die-hard linuxers zijn ze (vaak) erg geschikt omdat het een hoop werk kan schelen..
Redhat, Debian, slackware, bla, bla doen allemaal hetzelfde alleen op hun eigen manier, slackware installeer je zo kaal mogelijk met de pakketjes die je nodig hebt..
Redhat installeerd daarin tegen misschien iets meer extra''s, maar kun je net zo kaal krijgen als een slack..
De ene verkiest een "makkelijke" distro boven een "moeilijke", dat is natuurlijk per persoon verschillend maar uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde.
Discussie''s over wat de verschillen zijn tussen distro''s vind ik ok, maar "beginners" distro''s heb je niet....
Dat blijft mijn mening...
Een dag is een dag...