Toon posts:

[BC3] Xwindows probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een newbie-vraagje:

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen KDE en Xwindows?

Daarnaast heb ik een probleem met Xwindows ... Als ik startx intik zegt hij dat er geen XF86Config bestaat ... Moet ik deze manueel aanmaken of kan ik één of ander config programma''tje draaien?

Alvast Bedankt,
Snipper

Verwijderd

Xwindows is de Xserver en KDE is een windowmanager. De windowmanager bepaalt de look en feel van je X omgeving.

Afhankelijk van welke ditributie je gebruikt kun je XFree86config draaien of bijvoorbeeld Yast(Suse)

Verwijderd

Volgens mij wel. Meestal heb je standaard wel een term en van daar uit kun je dan je windowmanager starten. Ik ben hier alleen niet 100% zeker van.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
kun je nou eigenlijk ook een x server opstarten, en daarna nog eens een window-manager? en zo ja, hoe? of begrijp ik het hele idee nou verkeerd?

zal ff de context van het verhaaltje uitleggen.. als ik via VNC naar mn linuxbak ga, krijg ik alleen maar xwindows, zonder een windowmanager zoals KDE of whatever... is het toch mogelijk om deze windowmanager op te starten?

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 22:57 schreef balou het volgende:
Volgens mij wel. Meestal heb je standaard wel een term en van daar uit kun je dan je windowmanager starten. Ik ben hier alleen niet 100% zeker van.
dat klopt, je krijgt standaard een x-term als je daar in bv "startkde" in typt...je weet dan wel wat er gebeurt..:)

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik gebruik Debian ... Enig idee wat ik dan moet doen om de boel automatisch te configureren?

Thx,
Snipper

Verwijderd

apt-get install mandrake :)

wat bedoel je percies met automatisch :? debian heeft wel wat config proggels omdat te doen, je moet echter wel weten wat voor hardware je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik bedoel eigenlijk een setup programma waar je moet doorlopen en allerlei vragen omtrent hardware beantwoorden ... Ik zou ook zelf kunnen de XF86Config aanmaken maar daar ben ik net wat te newbie voor !!

Snipper

Verwijderd

xf86config?

dit scriptje stelt een aantal vragen over je hardware en maakt daarvan een XF86Config. moet wel lukken hoor! Eitje

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
xf86config is inderdaad een optie.

Onder RedHat heb je ook Xconfigurator.

XF86Setup is grafisch maar is niet altijd geinstalleerd. En kan ook zeer problematisch zijn als je kaart niet goed ondersteund wordt (zoals mijn savage mxje onder debian)

Suc6 :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar wat heb ik nu nodig ?

XF86Config of XF86Setup?

De eerste bestaat niet de tweede heb ik nog niet geprobeerd ...

Thx,
Snipper
(TheNewbie ...)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
het xf86config scriptje is niet met hoofdletters.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
xf86config, XF86Setup en Xconfigurator (redhat) doen allemaal hetzelfde. Dus je kan kiezen als je ze allemaal hebt. xf86config is volgens mij altijd aanwezig maar wel wat verwarrend voor de 1e keer.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dexter

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Beste..

Ik zou xf86config gebruiken als ik jou was bij mij gaf Xconfigurator problemen.

Matthijs
Pagina: 1