Toon posts:

[BC3] Redhat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik moet helaas voor mijn werk de volledige redhat engineer course gaan doen. :)
Alleen heb ik totaal nog geen verstand van linux. Ik heb wel mijn MCSE en aardig wat TCP/IP kennis heeft iemand van jullie deze curses gedaan en zo ja weten jullie ook hoeveel voorkennis van linux hiervoor benodigd is want daar zijn ze op de site van redhat niet duilijk over.

Even goed wil ik toch alvast beginnen en vroeg ik mij af of jullie links hebben (nuttige) die jullie gebruikt hebben tijdens het beginnen met linux. Ik heb wel gezocht maar kwam er te veel tegen en de helft klopt niet meer.

Thanx

<font color="#df040f">* Henkules</font>

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

In de FAQ staan wat linkjes :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 17:08 schreef Jotti het volgende:
In de FAQ staan wat linkjes :)
Klopt had ik gelezen en waren ook erg nuttig maar ik hoopte op iets meer linkjes van mensen en wilde graag de ervaringen weten van de mensen die dezelfde curses hebben gedaan.

Verwijderd

de hemel zal voor je opengaan :P

waar werk je eigenlijk?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

toch klinkt het verkeerd. certified linux [edit]redhat engineer[edit] persoon. kweenie. kan je niet op hp-ux les ofzo ?

edit:

Of snolaris, of sco, of aix, of ..

I have usernames older than you.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 20:36 schreef roons het volgende:
de hemel zal voor je opengaan :P

waar werk je eigenlijk?
Dat denk ik inderdaad want ik heb al hele mooie prestaties gezien die een vriend van mij heeft gedaan op een simpele 266.

Ik werk bij op een server afdeling bij een computerleverancier.

en voor Pjottum

helaas Sun is misschien later een optie maar
nu alleen redhat of MCSE 2000 en ik heb mijn MCSE NT4 al dus ik koos meteen voor redhat.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz, jammer..

Dat zijn nou dingen waarvan ik :r bij RedHat..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 11:49 schreef Expander het volgende:
Hmmz, jammer..

Dat zijn nou dingen waarvan ik :r bij RedHat..
wat bedoel je ?

Verwijderd

Gefeliciteerd :)

Dat is een leuke cursus. Ik heb hem zelf ook gedaan en ben zelfs geslaagd...

Ik werkte toen net 1,5 jaar met Linux en had dus niet alle ervaring van de wereld.

Er zijn toen van ons "klasje" wel een aantal mensen gezakt (ik geloof 30% ongeveer).

Ik kan je wel aanraden de examcram voor RHCE te halen, daar staat precies in wat het examen inhoud.
Zelf mag ik daar niets over zeggen (daar moet je voor tekenen) :) Maar het boek legt het in geuren en kleuren (inclusief proefexamen, dat aardig overeenkomt met de werkelijkheid)...

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel 8-)

Verwijderd

Moeilijk was het niet echt, als je een beetje kijk op de commando''s hebt en vooral netwerk kennis hebt is het dek ik heel goed te doen...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 15:01 schreef phez het volgende:
Gefeliciteerd :)

Dat is een leuke cursus. Ik heb hem zelf ook gedaan en ben zelfs geslaagd...

Ik werkte toen net 1,5 jaar met Linux en had dus niet alle ervaring van de wereld.

Er zijn toen van ons "klasje" wel een aantal mensen gezakt (ik geloof 30% ongeveer).

Ik kan je wel aanraden de examcram voor RHCE te halen, daar staat precies in wat het examen inhoud.
Zelf mag ik daar niets over zeggen (daar moet je voor tekenen) :) Maar het boek legt het in geuren en kleuren (inclusief proefexamen, dat aardig overeenkomt met de werkelijkheid)...

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel 8-)
Vond je het erg moeilijk en had je erg veel profijt van je voorkennis ?

ik volg hem in engeland bij Redhat zelf
3 weken lang.

iig bedankt voor de tip
Pagina: 1