[BC3] Nieuwe linux partitie toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb 2 schrijven, bij de installatie van linux gebruikte hij de 1ste schijf als system en boot. De 2de schijf als swap met 30Mb.

De rest had geen filesystem, daarvan heb ik danmaar extended > Logical linux partitie gemaakt. Alles zou inorde zijn maar... hoe voeg ik die to in linux zodat ik ze werkelijk kan gebruiken????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je het nou iets duidelijker in zou tikken, dan zou er misschien nog iemand op reageren.
Tenminste ik snap echt niet wat je nu precies wil.

Bedoel je niet gewoon het mounten van die partitie?

Verwijderd

man mount? Of bedoel je niet mount?

• BC3 Victim
Device A
-Linux boot
-Extended
---Linux System

Device B
-Linux Swap
-Extended
---Linux...xxxx (LEEG)

Nu wil ik de lege linux partitie toevoegen aan men systeem zodat ik die kan gebruiken. Hoe doe ik dit? Het enige dat ik gedaan heb is dus partitioneren in Linux file system.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Volgens mij moet ik em gewoon nog mounten... ben nieuw met linux bezig he. Heb alleen terminal, geen X. (Had ik misschien toch beter erbij gezet, maar.. geen plaats).

Liefst bij boot natuurlijk :-) Heb ongeveer het commando mar... werkt nie :-( CD-ROM heb ik wel kunnen mounten.