ik wil een beetje klooien in linux om een beetje kennis te maken voordat ik het ga installeren op mijn nieuwere systeem. dan wil ik wel een beetje progge
ik denk dat je op zo''n systeem alleen een beetje in de shell kunt klooien, een desktop zal wel bagger gaan
Debian. Is te bestellen voor 4 tientjes bij het Dutch Debian Distribution Initiative. Heb het hier draaien op een P150 met 32Mb ram en 850Mb hd. Super. Kan ook op een lager systeem. Kun je voorlopig echt wel mee vooruit. Of anders Slackware maar dat ken ik niet.
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
is het dan ook mogelijk iets van GNU te draaien.,
Verwijderd
het vervelende is dat je, als je nog weinig ervaring met linux hebt, beter met een ''makkelijke'' distro kunt beginnen. maar die hebben allemaal minimale systeemeisen van pentium nogwat met 32 mb geheugen geloof ik. Redhat 6.1 (of 6.2) doet het misschien wel, is en goede keus denk ik! Ben ik ook mee begonnen
GNU moet je niet aan beginnen hoor, sowieso kun je toch alles in de shell doen en je wilt het toch leren?
GNU moet je niet aan beginnen hoor, sowieso kun je toch alles in de shell doen en je wilt het toch leren?
Staat wel al heeel vaak hier, dus eigenlijk ff search gebruiken maar ik pleit wederom voor Debian. Zoek maar na waarom
kde 2.1 owns GNUOp maandag 23 april 2001 19:45 schreef smaij het volgende:
is het dan ook mogelijk iets van GNU te draaien.,
Ja of je leest de FAQ!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Linux installeren is veel makkelijker op een snellere pc met bv. pci ipv isa. Als je linux werkend krijgt op een 486 dan lukt ''t ook op een pIII.
Tip1: Gebruik een windowmanager zoals fvwm2 en geen kde [Die fout heb ik zelf gemaakt]
Tip2: Kijk in de GOT faq voor documentatie.
Tip1: Gebruik een windowmanager zoals fvwm2 en geen kde [Die fout heb ik zelf gemaakt]
Tip2: Kijk in de GOT faq voor documentatie.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Lees de FAQ en/of gebruik search. Deze discussie is al zoooo vaak gevoerd en alle argumenten van ''welke-linux'' vragers ten spijt: wij kunnen niet voor jou bepalen wat jij mooi/leuk goed vindt en als je advies wilt over welke distro, kun je dat mooi in de FAQ of in een eerder geplaatst topic vinden.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1