Toon posts:

[BC3] Vmware ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben al een tijdje bezig om Vmware te installeren onder linux, maar dat is me helaas nog niet gelukt, als ik de rpm heb geinstalleerd en ik type: "vmware-config.pl"
gaat hij wat dingen doen en naa een paar seconden krijg ik het volgende bericht " Trying to find a suitable vmmon module for your running kernel" None of vmware pre-build vmmon modules is suitable for your running kernel. Do you want this script to try to build the vmmon module for your system( you need to have a C compiler installed on your sysrtem) [ Yes]

als ik dan voor Yes kies vraagt hij:"What is the location of the directory of C header files that match your running kernel [usr/src/linux......etc/]

ikheb het al geprobeerd met mandrake 7.2, mandrake 8.0 , Redhat 7.0 maar ik krijg steeds deze melding

Wie kan me helpen ,ik ben nl. redelijk nieuw met linux

Thanks

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
download de kernelsource (in /usr/src/linux ofzo) en laat het scriptje daarnaar verwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet dat
ik ben echt nog niet zo thuis in het installeren enzo

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
En je wilt wel gelijk aan wmware beginnen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat nl. wel al een tijdje draaien onder windows 2000 maar nu wil ik eens proberen hoe dat werkt onder linux

kun je mij aub uitleggen wat ik fout doe?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Controleer of je een /usr/src/linux dir hebt, en of er wat in staat, zo niet dan:
  • ga naar ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/kernel/ en download de kernel versie welke je nu gebruikt (weet je dit niet, uname -r verteld het je). Neem de .tar.gz
  • copieer de tar.gz naar je usr/src dir (cp <kernelname>.tar.gz /usr/src)
  • pak ''m uit (tar -zxpvf <kernelname.tar.gz)
Als hij nu weer vraagt naar de source dir voor je kernel, dan kun je /usr/src/linux opgeven..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik ben hem aan het downloaden
(24 mB klopt dat?)

ik ben benieuwd

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 23 april 2001 14:32 schreef pasjoo het volgende:

(24 mB klopt dat?)
Dat kan heel goed kloppen ja :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

je download toch wel de kernel source die bij jouwn kernel hoort toch? en als je mandrake 8 hebt dan zit daar toch ook de source bij :?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Volgens mij staat er ergens in de README of zo dat je eerst iets moet comileren (runnen) voordat je daadwerkelijk met vmware aan de gang kunt. Het compileert dan enkele modules en installeert ze, waarna vmware zou moeten werken.

Dat hebben ze gedaan omdat het anders wel erg moeilijk wordt hardware te emuleren (dat doet vmware tenslotte)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 14:46 schreef Gila het volgende:
en als je mandrake 8 hebt dan zit daar toch ook de source bij :?
Dat zit waarschijnlijk in een apart rpm''tje (iets van kernel-source-xxx.rpm). Deze moet hij nog installeren, lijkt mij. Dat is voor newbies handiger dan de hele kernel.tar.gz downloaden en uitpakken.
Pagina: 1