Toon posts:

[BC3] Hostname van Linux RH7 veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn linux machine de volgende naam gegeven www.infocenter.com hiervan wil ik maken www.infocenter.net
Als ik deze naam verander dmv netcfg (onder gnome) dan start gnome niet meer goed omdat er geen ip bij de naam kan worden gevonden. Ik heb hier wel een oplossing voor dat is de machine leeghalen en opnieuw opbouwen maar dit moet volgens mij anders kunnen?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Misschien even ook de hostname in /etc/hosts bij dat IP veranderen?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In /etc/sysconfig/
(_shit_, naam vergeten, doe even grep "hostname" * */* */*/* (ipv "hostname" ook je hostname even proberen als je niks vindt)) staat eem file die alle systeem parameters veranderd.
Deze veranderd bijvoorbeeld /proc/sys/kernel/hostname (met echo "hostname" > /proc/sys/kernel/hostname te veranderen)
En verder staat het ook waarschijnlijk nog in /etc/hosts bij je ip.

Succes verder

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 13:01 schreef ACM het volgende:
In /etc/sysconfig/
(_shit_, naam vergeten, doe even grep "hostname" * */* */*/* (ipv "hostname" ook je hostname even proberen als je niks vindt)) staat eem file die alle systeem parameters veranderd.
Gewoon in /etc/sysconfig/network. Daar de variabele HOSTNAME veranderen, het netwerk restarten, en klaar is kees.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 23 april 2001 15:22 schreef mietje het volgende:

[..]

Gewoon in /etc/sysconfig/network. Daar de variabele HOSTNAME veranderen, het netwerk restarten, en klaar is kees.
Maar dat is niet de "systeem" hostname toch?
Maakt me verder ook niet zo uit, maar zijn iets van 3 plekken ondertussen daarvoor in redhat :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zat een paar dagen geleden met hetzelfde probleem en heb toen ook geprobeerd de network file aan te passen. Toen ik dat deed hadden sendmail (>2 minuten) een httpd (>1 minuut) eeerg lang nodig om door het bootproces te komen. Hebben deze twee processen nog extra aanpassingen nodig?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het feit dat apache etc. langer doen over het opstarten, zal betekenen, dat bij de hostame geen ip-adres gevonden kan worden. De oplossing hiervoor is het anpassen van je lokale DNS-server en als je die niet hebt het toevoegen van de hostname met bijbehorend IP-nummer in /etc/host
Pagina: 1