[BC3] diskquota''s aanpassen in linux (freaks gezocht))

Pagina: 1
Acties:

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
bij het aanpassen van een diskquota is bijna alles me gelukt alleen heb ik nu een probleem bij de grace period.

als een user zijn soft limit van de diskquota heeft bereikt krijgt deze een mail en krijgt tien dagen de tijd om dit te verwijderen. nu wil ik dit veranderen en/of uitschakelen.

met het commando edquota -t zie je welke actief is. nu staan er hier twee namelijk block en file grace period. wat betekenen ze en hoe kan ik ze eventueel helemaal uitschakelen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 23 april 2001 11:06 schreef henkjansen het volgende:
met het commando edquota -t zie je welke actief is. nu staan er hier twee namelijk block en file grace period. wat betekenen ze en hoe kan ik ze eventueel helemaal uitschakelen?
Block grace is voor het aantal "blocks" (aantal kilobytes, tenzij je blocks 0.5 kb zijn :))
File grace is voor het aantal files dat een user heeft.

Hoe je het uit kunt schakelen? Ik wist niet eens dat een user een mailtje kreeg :) zal wel in rh6.2 niet zitten. Maar ik heb het nooit willen uitschakelen.

Verwijderd

Wat wil je uit schakelen :?

Verwijderd

Moet je gewoon je soft en je hard limit gelijk instellen, dan komen ze nooit over hun limiet heen :)

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 13:25 schreef fkooman het volgende:
Moet je gewoon je soft en je hard limit gelijk instellen, dan komen ze nooit over hun limiet heen :)
Dat kan, maar is vrij lastig, je krijgt dan zowel een grace warning als een quota exceeded error. Als je grace limits wilt uitschakelen, moet je ze gewoon op 0 (nul) zetten.

<edit>typo</edit>