Hoi ik wil een dual processor Celeron (466) systeempje bouwen voor linux is dit de moeite waard en met wat voor systeempje is dit te vergelijken
Verwijderd
zeker waard!
draait als een tiet (ik heb dual 400@552)
vergelijken is moeilijk, maar ik compileer 2.4.3 kernels in 4 minuten...
enne 3.0 mkeys met rc5
enne 3.0 mkeys met rc5
Humm, wij (met dual400) compileren 2.2.18 kernels in 2 minuten. Duurt een 2.4.x kernel echt zoveel langer? (je doet het toch wel met -j3 he?Op maandag 23 april 2001 11:00 schreef behindthesofa het volgende:
zeker waard!
enne 3.0 mkeys met rc5
[aanvulling]
Maar een dual400@552 zou ik niet draaien als je stabiliteit wilt. In dat geval crashte ons systeem elke 2-4 dagen... Cpu''s waren niet te warm. Oorzaak zullen we wel nooit achter komen, wel naar gezocht. Maar we waren het zo zat, dat we maar de boel terugklokten (''t is tenslotte een server
Verwijderd
nee met -j 2 .zal es ff proberen..
right, load is in ieder geval netjes 3.21 and rising...
tijd is niet sneller (gelijk ong.):
496.49user 37.71system 4:41.24elapsed 189%CPU
right, load is in ieder geval netjes 3.21 and rising...
tijd is niet sneller (gelijk ong.):
496.49user 37.71system 4:41.24elapsed 189%CPU
Hoe lastig is het om SMP aan de praat te krijgen en hoevel mem raden jullie aan
Verwijderd
SMP aan de praat: easy. installeer gewoon redhat of mandrake --> automatisch en anders compileer je je eigen kernel, is ook niet moeilijk
Je hoeft er idd *niks* voor te doen. Gewoon later bij nieuwe kernels opletten dat je smp aanzet en de installer van je linux doet het automatisch wel goed.Op maandag 23 april 2001 11:22 schreef TrailBlazer het volgende:
Hoe lastig is het om SMP aan de praat te krijgen en hoevel mem raden jullie aan
Wij draaien 384MB ram, maar 128MB is idd wel minimum
Verwijderd
Heb zelf thuis een BP6 466@533 met SuSE-7.1/Linux-2.4.3
In je kernel config de volgende dingen aanzetten en recompilen:
Processor type and features --->
(Pentium-Pro/Celeron/Pentium-II) Processor family
[ * ] Symmetric multi-processing support
Character devices --->
<*> Enhanced Real Time Clock Support
r3b00t''en, done, uwen dual Linux bak is klaar... Overigens is het aan te raden om iig te upgraden naar een 2.4.* kernel vanwege de verbeterde SMP ondersteuning...
Ik zit hier op m''n werk, dus de benchmarks laat ik achterwege.
<edit>
Als je dan toch bezig bent, recompile je X dan ook ff met -D__i686__ -D__SMP__, scheelt ook weer in snelheid...
</edit>
In je kernel config de volgende dingen aanzetten en recompilen:
Processor type and features --->
(Pentium-Pro/Celeron/Pentium-II) Processor family
[ * ] Symmetric multi-processing support
Character devices --->
<*> Enhanced Real Time Clock Support
r3b00t''en, done, uwen dual Linux bak is klaar... Overigens is het aan te raden om iig te upgraden naar een 2.4.* kernel vanwege de verbeterde SMP ondersteuning...
Ik zit hier op m''n werk, dus de benchmarks laat ik achterwege.
<edit>
Als je dan toch bezig bent, recompile je X dan ook ff met -D__i686__ -D__SMP__, scheelt ook weer in snelheid...
</edit>
Voor SMP is het toch wel aan te raden om een nieuwe kernel te bakken, heb je gelijk een strakke kleine kernel zonder onzin.
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/SMP-HOWTO daar kan je het allemaal terug vinden. Daar staat ook in de APM en SMP NIET samen gaan, kon je systeem nog wel eens van over zijn nek gaan (persoonlijke ervaringen)
Hoeveel mem? hangt er van af wat je er mee gaat doen. 128 minimaal. 256 tot 512 is leuker. Ga je nou zware gameservers draaien, dan raad ik je echt aan voor de 512 te gaan, de meeste servers draaien dan stukken soepeler. level wisselen kost veel cpu tijd en bij veel geheugen is er gecached, dus hoeft de hd niet zwaar worden aangesproken. Dit resulteerd namelijk in lag op de andere gameservers die je ook draait op je bak.
ik ben zelf in het bezit van een dual P200 + 128 mb edo ram (past niet meer in) er hangen 3 hd''s in met een totale ftp capaciteit van 50 gig. In de nabije toekomst komt er ook een remote logging gedeelte bij, DNS en een webserver. (ow jah voor lans zet ik samba niet aan, lijden zullen ze
)
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/SMP-HOWTO daar kan je het allemaal terug vinden. Daar staat ook in de APM en SMP NIET samen gaan, kon je systeem nog wel eens van over zijn nek gaan (persoonlijke ervaringen)
Hoeveel mem? hangt er van af wat je er mee gaat doen. 128 minimaal. 256 tot 512 is leuker. Ga je nou zware gameservers draaien, dan raad ik je echt aan voor de 512 te gaan, de meeste servers draaien dan stukken soepeler. level wisselen kost veel cpu tijd en bij veel geheugen is er gecached, dus hoeft de hd niet zwaar worden aangesproken. Dit resulteerd namelijk in lag op de andere gameservers die je ook draait op je bak.
ik ben zelf in het bezit van een dual P200 + 128 mb edo ram (past niet meer in) er hangen 3 hd''s in met een totale ftp capaciteit van 50 gig. In de nabije toekomst komt er ook een remote logging gedeelte bij, DNS en een webserver. (ow jah voor lans zet ik samba niet aan, lijden zullen ze
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1