ik heb nu BitchX gedownload... maar nu kan hij na het uitpakken.. dus niet die binairy zooi draaien... wat heb ik niet of niet goed gedaan
em tja ik ben nogal een niewbie met linux... wat wil je weten? ik heb nu BitchX versie 1.0c16 ik heb na het downloaden tar -zxvf "file" gedaan.... maar nu kom ik niet meer verder..
Lees de README. Moet je het nog compilen of heb je een binary package gedownload?
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
je moet de source ook eerst compilen.
Lees de README en INSTALL file eens door.
[edit Jotti net 1 min eerder [/edit]
Lees de README en INSTALL file eens door.
[edit Jotti net 1 min eerder [/edit]
Dan hoef je dus niet meer te compilen. Je hebt nu een file ''BitchX'', en die kun je gewoon runnen met
Wel nog even permissions goed zetten met
bijvoorbeeld
code:
1
| ./BitchX |
Wel nog even permissions goed zetten met
code:
1
| chmod 755 BitchX |
bijvoorbeeld
Verwijderd
/me is ook niet zo''n ster met linux. maar suse 7.1 zegt dat het bitch X standaard installeert. Alleen is mijn vraag: hoe start ik dat en kan dat ook in K-desktop draaien ?
Mail mij svp als je daar wat zinnigs over kan zeggen?
info@squartaq.com
Mail mij svp als je daar wat zinnigs over kan zeggen?
info@squartaq.com
We leven in een forum, het is net als usenet.... antwoorden krijg je hier.
BitchX is een console chatprogramma, geen X dus.
Hoe je het opstart? ga naar je console, typ in BitchX (let op hoofdletters) en zie een mooie chatclient
BitchX is een console chatprogramma, geen X dus.
Hoe je het opstart? ga naar je console, typ in BitchX (let op hoofdletters) en zie een mooie chatclient
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
het werkt dus wel prima in KDE, alleen dan in een xterm. (even voor de duidelijkheid, hij is tenslotte nieuw met linux)
tnx voor de hulp ik hoop dat het nu gaat werken met die binary file... anders gaan we de source maar eens proberen te compilen
Verwijderd
prrr waar kan ik nou de complete downloaden
heb nu bitch gewoon compleet RH6.2 en hij doet het ineens nie meer ./BitchX: cannot execute binary file
tja ok ik moet die binary files downen maar wat doe ik er verder mee en wilke versie van binary files heb ik nodig ?
heb nu bitch gewoon compleet RH6.2 en hij doet het ineens nie meer ./BitchX: cannot execute binary file
tja ok ik moet die binary files downen maar wat doe ik er verder mee en wilke versie van binary files heb ik nodig ?
Verwijderd
Hallo dames en here, de source compilen heeft dus geen nut, want hij mist gewoon ncurses...
Voor de vragensteller: ncurses4 (ofzo) installeren met je rpm-programma.. Kweenie wat je gebruikt, maar die rpm staat sowieso op je cd
Voor de vragensteller: ncurses4 (ofzo) installeren met je rpm-programma.. Kweenie wat je gebruikt, maar die rpm staat sowieso op je cd
Verwijderd
Het is heel waarschijnlijk dat hij ncurses5 wel heeft en een compile doet wonderen danOp woensdag 25 april 2001 11:33 schreef Deleon het volgende:
Hallo dames en here, de source compilen heeft dus geen nut, want hij mist gewoon ncurses...
Zou ik ook zeggen ja.Op woensdag 25 april 2001 11:33 schreef Deleon het volgende:
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1