Toon posts:

[BC3] [linux] scrollen in Xwindows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om de scroll-functie te gebruiken onder Xwindows?, het is namelijk zeer irritant als je er gewend aan bent.

Verwijderd

http://213.46.57.115/faq/index.php4#cat1_8
Installeren van een wheel mouse in X
Voor versie X 3.3x moet je het bestand /etc/X11/XF86Config wijzigen:

Ga naar: Pointer section (section pointer)

Als je een PS/2 muis hebt, wijzig de regel Protocol "PS/2" in Protocol "IMPS/2"

Voeg de volgende regel toe: ZAxisMapping 4 5

Ga naar de regel Emulate3Buttons en zet een hash teken (#) aan het begin van de regel om de emulatie uit te schakelen

Kopieer voor iedere gebruiker het bestand "/etc/X11/imwheelrc" naar je home directory en hernoem het in ".imwheelrc" op deze manier: cp /etc/X11/imwheelrc ~/.imwheelrc
Herstart X

Voor versie X 4x moet je het bestand /etc/X11/XF86Config-4 wijzigen:

Ga naar: Section Input Device

Als je een PS/2 muis hebt, wijzig de regel "Protocol" "PS/2" in "Protocol" "IMPS/2"

Voeg de volgende regel toe: Option "ZAxisMapping" "4 5"

Zoek de regel "Emulate3Buttons" en zet een hash teken (#) aan het begin van de regel om de emulatie uit te schakelen.

Kopieer voor iedere gebruiker het bestand "/etc/X11/imwheelrc" naar je home directory en hernoem het in ".imwheelrc" op deze manier: cp /etc/X11/imwheelrc ~/.imwheelrc

Herstart X

Verwijderd

Topicstarter
thankz.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 20:38 schreef aarninkron het volgende:
thankz.
Post je nog ff of het is gelukt? Daar ben ik wel benieuwd naar. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus XFconfig-4 veranderd en het werkt goed, tenminste zover ik nu kan zien, ik werk nu ff met Mozilla, en die reageert er goed op. Ik neem aan dat de rest ook goed is. :)
hmmm alleen die bestanden kan ik niet vinden ?

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 20:48 schreef aarninkron het volgende:
[..]

hmmm alleen die bestanden kan ik niet vinden ?
Met "locate /imwheelrc" ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik snap dat niet....
maar goed, het werkt zo ook wel, maar of het ook bij andere gebruikers werkt ? geen idee.
Pagina: 1