Toon posts:

[BC3] Redhat 7.1 drivers.img

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de files in dit bestand even online te zetten?

boot.img was geen probleem om op 3.5" te zetten met rawrite. Als ik het probeer met drivers.img dan krijg ik een schijf die niet bruikbaar is. Ik heb het geprobeerd met veel verschillende schijven. Help aub. Ik ben al erg lang bezig hiermee.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hoe bekijk je of de schijf onbruikbaar is?
Kun je hem bij de install niet gebruiken, of ziet windows er niks aan??
Dat laatste klopt namelijk

Verwijderd

Topicstarter
In windows ziet ie een lege schijf. Als ik dan scandisk doe, dan geeft ie aan dat het gaat om een ongeldige bestandsindeling en of ik de schijf wil formatteren. Er is dus op geschreven maar IK ZIE GEEN FILES.

Ik doe dus in MS-DOS: "x:\dosutils\rawrite"
Daarna: "x:\images\drivers.img"
en dan: "a"

Zoals het hoort dus...

Verwijderd

En als je hem gewoon gebruikt om op te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Maar het klopt dus dat in in Windows geen files ziet? Ow... ik voel me weer een echte newbie.

Ik kan booten en dan vraagt Redhat na een paar keuzes of ik cd-rom drivers heb. En ik dacht dat ze wel in drivers.img zouden staan.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 22 april 2001 20:56 schreef RedDot het volgende:
Maar het klopt dus dat in in Windows geen files ziet? Ow... ik voel me weer een echte newbie.

Ik kan booten en dan vraagt Redhat na een paar keuzes of ik cd-rom drivers heb. En ik dacht dat ze wel in drivers.img zouden staan.
Je kan eventueel ook de iso''s op een harddisk gebruiken voor de install.. maar dan moet je wel de manual even doorlezen voor "disknaming" etc :) windowsschijven is verder geen probleem.

En de kans is idd aanwezig dat het op die diskette staat....

Nog even checken:
Op zondag 22 april 2001 20:51 schreef RedDot het volgende:
Ik doe dus in MS-DOS: x:\dosutils\rawrite"
Daarna: x:\images\drivers.img
en dan: a
Die x: vervang je wel door je drive letter he? :)
en je krijgt dan geen errors hopelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ouwe P200mmx 32MB RAM waar ALLEEN redhat op gaat. HD install gaat dus niet. En inderdaad... x vervang ik door een drive letter. Ik kan niet booten vanaf cd.

Ik ben alleen een linux newbie. In windows en MS-DOS is niks een probleem.

Verwijderd

kijk eens op ftp://ftp.easynet.be/redhat/redhat/linux/7.1/en/os/i386/images/

ik heb ook in win een bootflop gemaakt. rawrite erop gezet en daarna boot.img er op gezet..
7.1 draait .
succes

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zover was ik ook.

Maar hoe ga je dan verder? Hij vraagt om een cd-rom driver. Waar haal ik deze vandaan???????

Verwijderd

in de winkel kopen :?

Verwijderd

Topicstarter
Als je hem in de winkel koopt krijg je precies hetzelfde als ik nu heb:

2 cd-roms en een bootdisk. Dus niet zo lullig doen graag.
Pagina: 1