Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
maar dan moet ik de share mounten, dat doe ik liever niet (doe het nu trouwens wel op die manier)Op maandag 23 april 2001 00:10 schreef sproggle het volgende:
tail $file -c$grote ?
ik wil de filetype van een file op een share bepalen, dit kan met het programmatje ''file'' wat aan de hand van een magic file het filetype bepaald. hiervoor is de eerste X kb voldoende.wat een vreemde eis btw?
beetje zonde om een hele MPG van 650 mb te downloaden als je alleen maar ff wilt kijken of het wel een mpeg is.
een samba-server is dus een unix-machine?
unix heeft het geniale commando "dd".
je logt dus met telnet oid. in op de machine en run daar het commando dd.
gebruik
dd if=invoer_file of=Output_file bs=block_size count=aantal
voorbeeld:
ik wil de eerste 100 kb van file "original" naar "kopie" kopiëren.
dd if=original of=kopie bs=1024 count=100
dit kopiëert dus 100 blokken van 1024 bytes.
unix heeft het geniale commando "dd".
je logt dus met telnet oid. in op de machine en run daar het commando dd.
gebruik
dd if=invoer_file of=Output_file bs=block_size count=aantal
voorbeeld:
ik wil de eerste 100 kb van file "original" naar "kopie" kopiëren.
dd if=original of=kopie bs=1024 count=100
dit kopiëert dus 100 blokken van 1024 bytes.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
bij sommige MPEG-formaten staat deze informatie aan het eind van de file.
Let daar dus wel op.
Verder kun je vanuit de verkenner in windows met de rechter muisknop op de file klikken en dan eigenschappen selecteren.
hier kun je dan bij details zien wat voor formaat het is (incl. tijdsduur en compressie)
Let daar dus wel op.
Verder kun je vanuit de verkenner in windows met de rechter muisknop op de file klikken en dan eigenschappen selecteren.
hier kun je dan bij details zien wat voor formaat het is (incl. tijdsduur en compressie)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
dd ken ik wel.Op maandag 23 april 2001 00:17 schreef TD-er het volgende:
een samba-server is dus een unix-machine?
-bla over dd-
het gaat hier om willekeurige samba bakken, dus ook win9x/2k die ik alleen via samba kan benaderen.
nee, een search engine is er al.Op maandag 23 april 2001 00:18 schreef sproggle het volgende:
Aaah nice... klinkt als zo''n studenten-lan-search projectje
het gaat om het volgende, stel ik ben op zoek naar b.v. film "blaat", ik zoek met de normale search engine en vind dat ie nog niet op het netwerk staat.
ik geef aan in mijn progje dat ik op zoek ben naar "blaat" en dat het om een film gaat.
mijn progje gaat vervolgens elke dag een query doen op de centrale zoek-server (waarvoor een mooi protocol is zodat mensen zoals ik zelf een client kunnen schrijven, dank hiervoor aan de schrijver van Dance) naar de naam "blaat", en omdat het om een film gaat moet blaat een minimale grootte hebben van 300MB.
hij krijgt dan een aantal resultaten van de zoekmachine terug. //computernaam/share/directory/blaat.avi bijvoorbeeld. vervolgens gaat hij dus bekijken of het werkelijk om een AVI of MPEG file gaat (hij geeft bij zoeken geen extentie op, en hier wil ik ook niet op controleren omdat het te onbetrouwbaar is).
als ie een file gevonden heeft die door deze selectie komt moet er een mailtje gestuurd worden dat de file gevonden is en op welke locatie.
Pagina: 1