Toon posts:

[BC3] probleem met mandrake 8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)
Ik heb net geprobeerd mandrake te installen, alleen hij heeft een beetje ruzie met mijn hd gekregen. Eerst herkende hij al mijn partities gewoon, sommige heb ik wat geresized (alleen de linux partitie, en de swap partitie). Maar opeens kreeg ik de melding dat ie de hd-table niet (meer) kan lezen. En nu geeft ie nog wel hda aan, maar als 1 grote schijf, zonder partities. Gelukkig zijn mijn windows schijven nog intact.

Wat kan ik nou het beste doen, want als ik nu nieuwe partities ga maken in de install ben ik de windows partities kwijt.

En kom AUB niet met replys als "installeer een echte distributie". :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Installeer een echte linux distubutie :-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 16:01 schreef virtual het volgende:
Installeer een echte linux distubutie :-)
Dat is nou net het antwoord waar ik niet om vroeg. |:(

En het is trouwens distributie niet distubutie>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat er wel een functie is "fix partition table". Maar er staat bij dat het ook mis kan gaan... :( Heeft iemand ervaring met deze optie?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

kan je hem eigenlijk al ergens bestellen ? of is ie alleen nog maar uit voor download ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

probeer eens vanuit dos (windows) de boel weer terug te veranderen met fdisk /mbr. Ik denk niet dat het met diskdoctor oid lukt. Heb ik ook al eens geprobeerd.
Je kunt ook met andere partitioners/ bootmanager dan Diskdrake vast partities voorbereiden. (Bootstar, Partition Magic, System Commander, Bootit NG) Dat kan dus niet met fdisk! want die kan niet meerdere primaire partities maken (stel je voor dat jij wat anders dan windoos wilt gaan installeren :r )

En als het kan maak dan daarna met installeren en Reiser filesystem aan.

Oh ja, voordat ik het vergeet:
neem een echte distrubotie ;)

/me moet hem ook maar gauw d/l

Verwijderd

bestellen |:( Ben jij gek? Als je de de bladen bij de boekhandel ff goed in de gaten houd zit er vast wel een met cd1 bij (cd2 = extra xtra proggies)

Vorige x zat ie bij de Duitse Chip of Praxis. En als je een duits blad met proefversie van Corel 10 tegenkomt: die is eenvoudig tot volledige versie te promoveren! (foutje van Corel; bedankt :+)

Verwijderd

Topicstarter
Bij het starten van Partition Magic krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://213.46.57.115/zooi/melding1.jpg
En als ik dan op Yes klik krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://213.46.57.115/zooi/melding2.jpg
Partition Magic start dan niet verder door. :(

Verwijderd

kijk ook ff met fdisk... lekker dom maar werkt nog wel ''ns

evt linux partitie (non-dos...) verwijderen en dan nog es...

En dan mbr terugzetten met fdisk /mbr (doe 1st ff fdisk /? dan weet jij de opties ook)

blijkbaar heeft ie een stuk van de extended partitie afgesnoept maar dit niet op een goede manier in de partitietabel verwerkt.

Denk na bij wat je doet en blijf proberen, dan kom je er wel uit :)
lees ook de handleiding van PM nog door, dan weet je ook wat die foutmeldingen betekenen (of hoe dat werkt met masterbootrecord, patitietabel enzo) ;)

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Ik had ook een soortgelijk probleem toen ik met PartitionMagic aan de slag wilde. Verholpen door de Linux partities te verwijderen, toen zag PQMagic weer een goeie disk. Advies: gebruik slechts 1 tool voor het partitioneren van je HDDs.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Op zondag 22 april 2001 21:38 schreef Jeep het volgende:
bestellen |:( Ben jij gek? Als je de de bladen bij de boekhandel ff goed in de gaten houd zit er vast wel een met cd1 bij (cd2 = extra xtra proggies)

Vorige x zat ie bij de Duitse Chip of Praxis. En als je een duits blad met proefversie van Corel 10 tegenkomt: die is eenvoudig tot volledige versie te promoveren! (foutje van Corel; bedankt :+)
Ik wil graag met een boekje :D

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Pagina: 1